مخازن استیل به دلیل تطبیق پذیری و مقاومتی که دارند و همچنین طول عمری که این مخازن دارند مانند مقاوت آنها در مقابل آتش و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش کاربرد و طرفدار بالایی دارند.

همه چیز درباره مخزن استیل و عدسی مخزن

اگر قصد خرید مخرن استیل و عدسی مخزن را دارید پس این مطلب حتما به درد شما میخوره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخزن استیل و عدسی مخزن در اختیار شما قرار بدهیم.

مخزن استیل چیست؟

مخزن استیل امروزه یکی از مهم ترین تجهیزات در اغلب صنایع خصوصا صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی می‌باشد. درساخت یک مخزن تنوع و تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که این تنوع و تفاوت در ساخت به نوع ورق، ضخامت ورق مصرفی، نوع اتصالات و تجهیزات به کار رفته در مخزن و اندازه و حجم و ... بستگی دارند. مخزن استیل نسبت به دیگر مخازن از استحکام بالاتری برخوردار است و ضد زنگ و پوسیدگی می‌باشد و دارای طول عمری طولانی است. معمولا ضخامت ورق به کار رفته در مخزن استیل به نوع مواد و سیال درون مخزن و همچنین به ظرفیت این گونه مخازن بستگی دارد مثلا مخزن مواد شوینده در اغلب مواقع با ظرفیت ۳ میلیمتر ساخته می‌شوند.

کاربرد مخزن استیل

مخازن استیل از مهم‌ترین عوامل و تجهیزات برای طراحی و ساخت خطوط مختلف صنایع غذایی و بهداشتی می‌باشند که به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر زنگ‌زدگی دارند برای نگهداری و عمل آوری سیالات در صنایع مختلف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • صنایع دارویی، شیمیایی و بهداشتی: در کاربرد مخازن استیل در این صنایع می‌توان از میکسر و توانایی کار در فشار بالا استفاده کرد. در هر صورت با لایه بندی این گونه مخازن می توان مایع داخلی را خنک یا گرم کرد. در ضمن می توان با میکسر عمل مخلوط کردن را انجام داد تا مایع داخلی یکدست بماند.
  • کارخانه‌های تولید لبنیات: مخازن استیلی که در صنعت لبنیات ساخته می‌شوند به دلیل ایتکه از حمل و ذخیره سازی مواد فاسد شدنی استفاده می‌شود، با چند جداره کردن مخزن و استفاده از کندانسور برای خنک کردن مایع داخل مخزن از فاسد شدن مواد داخل مخزن جلوگیری می‌کند.
  • نگهداری و ذخیره مواد نفتی و اسیدی: ذخیره سازی مواد در مخازن استیل بیشتر به صورتمخزن تک جداره کاربرد دارد، این نوع مخازن دارای توانایی ذخیره سازی بیشتری هستند اما استحکام و دوام بالای این مخزن ها باعث بهره برداری از آنها شده است.
  • صنایع غذایی
  • کشتارگاه‌ها
  • ذخیره اتیل و الکل
  • تولید و نگهداری سموم
  • کارخانه‌های تولید روغن

انواع مخزن استیل شرکت نوردکار

مخازن استیل بر حسب جداره

  1. مخزن استیل تک جداره
  2. مخزن استیل دو جداره
  3. مخزن استیل سه جداره

شکل ظاهری مخازن استیل چگونه می باشد؟

  1. استوانه ای
  2. هرمی
  3. مخروطی
  4. مکعبی
  5. کروی

مخازن استیل عموما اغلب به صورت استوانه ای و ایستاده ساخته می شوند. گذشته از این اشکال هندسی فوق که نام بردیم، می‌توان گفت شرکت نوردکار با ارائه ی نقشه و هرنوع جزییاتی از سوی مشتریان عزیز قادر به ساخت هر نوع مخزن استیل می‌باشیم.

چرا مخازن استیل طرفدار بیشتری دارند؟

مخازن استیل به دلیل تطبیق پذیری و مقاومتی که دارند و همچنین طول عمری که این مخازن دارند مانند مقاوت آنها در مقابل آتش و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش کاربرد و طرفدار بالایی دارند. اگر بخواهیم یک توضیح مختصر در مورد مخازن استیل دهیم بطور کلی می توان گفت که مخزن استیل در برابر خوردگی ها و زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم بوده ،بدنه ی این مخازن از جنس ورق استیل می باشد.

همه چیز درباره مخزن استیل و عدسی مخزن

برخی از آلیاژهای مهم و پرکاربرد در ساخت مخزن استیل

  • ST۳۷
  • ST۵۷
  • استنلس استیل ۳۰۴: اغلب در تولید محصولات لبنی و نگهداری شیر و تولید و فرآوری خامه و دیگر محصولات و همچنین در تولید روغن خوراکی از ورق استنلس استیل ۳۰۴ در ساخت مخازن استیل استفاده می شود.
  • استنلس استیل ۳۱۶: مخازن استیلی که از آلیاژ ۳۱۶ ساخته می شوند بیشتر به منظور نگهداری مواد آرایشی و یا مواد غذایی اسیدی مثل کارخانه های تولید آبمیوه کاربرد فراوانی دارند.

لازم به ذکر است که در صنایعی همچون صنایع غذایی باید از آلیاژهای گرید ۳۰۰ استفاده نمود زیرا هم ضد زنگ هستند هم خاصیت غیر مغناطیسی دارند.

عدسی مخزن چیست؟

عدسی مخزن که به آن گنبد تانک هم گفته می‌شود، یکی از اجزای کلیدی تانک‌هاست که بر اساس استانداردها و الزامات خاصی طراحی می‌شود. این عدسی‌ها برای بستن و محکم کردن بالای تانک استفاده می‌شوند. عدسی مخزن می‌توانند در اشکال مختلفی مانند بشقابی، بیضی، نیم‌کره‌ای، مخروطی و تحت فشار ساخته شوند، که بستگی به هدف و طراحی تانک دارد. برای ساخت مخزن استیل در زمان ساخت فرمینگ کپ یا مخروطی و ساخت عدسی مخزن استیل به عدسی مخزن نیاز است.

همه چیز درباره مخزن استیل و عدسی مخزن

انواع عدسی مخزن

  1. عدسی‌های بشقابی (Torispherical Heads): رایج‌ترین نوع عدسی به دلیل هزینه ساخت کمتر. این نوع از عدسی‌ها معمولاً برای مخازنی با فشار کمتر استفاده می‌شوند.
  2. عدسی بیضوی (Elliptical Heads): مقاومت بیشتر در برابر فشار نسبت به نوع محدب.
  3. عدسی کروی (Hemispherical Head): بیشترین مقاومت در برابر فشار، اما هزینه ساخت بالا.
  4. عدسی تخت (Flat Head): ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع عدسی مناسب فقط برای فشارهای بسیار پایین، نیاز به تقویت‌کننده در صورت استفاده در فشارهای بالاتر.
  5. عدسی مخروطی (Conical Head): مناسب برای مخازن با دهانه بزرگ
  6. عدسی‌های نیم‌کره‌ای (Hemispherical Heads): شکل آن‌ها شبیه به نیم‌کره است و به دلیل این شکل، استحکام بالایی دارند. برای مخازن تحت فشار بالا استفاده می‌شوند زیرا می‌توانند تنش‌های زیادی را تحمل کنند. به دلیل شکل خاص و سطح بزرگ‌تری که نیاز به مواد بیشتری دارد، هزینه تولید بالاتری دارند.

همه چیز درباره مخزن استیل و عدسی مخزن

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره عدسی مخزن، مخزن استیل و انواع آن به طور کامل توضیح دهیم. نکته مهم این است دقت داشته باشید حتی الامکان از تولید کننده خریداری کنید تا برای خدمات پس از فروش به مشکل نخورید و مهم‌تر از همه از لحاظ قیمت هم برای شما مناسب‌تر است. شرکت نوردکار با ۱۵ سال سابقه در زمینه تولید انواع مخزن استیل و عدسی مخزن یکی از اولین تولید کننده گان در ایران است. خداوند را شاکریم که در تمام این سال ها با دارا بودن کادری مجرب و مهندسینی توانمند و رضایت مشتریانمان هر روز به هدف های خود نزدیک تر شده ایم. اگر اطلاعات بالا برای شما کافی نبود یا سوالی دارید وحتی برای داشتن اطلاعات فنی بیشتر و قیمت دقیق می‌توانید با مراجعه به سایت نوردکار با مهندسین ما در ارتباط باشید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***