اوکراین در حمله اخیرش به شهر مرزی کورسک روسیه ۵۱۰۰ نفر از نیروهایش را از دست داده است.

کشته شدن ۵۱۰۰ اوکراینی در حمله به کورسک روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در درگیری‌های مرزهای غربی روسیه، مسکو می‌گوید کی یف پس از یورش به منطقه کورسک، با تلفات زیادی مواجه شده است. وزارت دفاع روسیه پیش بینی کرده بیش از ۵۱۰۰ نظامی اوکراینی در کورسک کشته شده اند. اوکراین نیز اعلام کرده به نظر می‌رسد در حمله به کورسک دستکم ۶۹ تانک را از دست داده است. تصاویر ویدئویی که نظامیان روسیه منتشر کرده اند نشان دهنده ویرانی منطقه درگیری در کورسک است. گزارش‌ها همچنین از کشته شدن تعدادی مزدور آمریکایی براثر انفجار در کورسک حکایت دارد.

خبرنگار: در کنار جاده می‌توانید تعداد زیادی خودروی منهدم شده را مشاهده کنید. انهدام این خودروها از حمله پهپادی به این منطقه حکایت دارد. ما با سرعت به سمت یک اقامتگاه کوچک که مورد حمله نیروهای اوکراینی واقع شده بود در حرکت هستیم. مواضع نیروهای روسیه با این محل چند دقیقه فاصله دارد. اینجا محلی است که نیروهای اوکراینی در تلاش بودند تا به عنوان مرکز تجمع نیروهایشان درنظر بگیرند. در دو روز حمله نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک، آنها تلاش کردند این مناطق را اشغال کنند. در حقیقت آنها تلاش کردند تا وارد منطقه‌ای در این نزدیکی که گروه تصویربرداری ما در آنجا هستند، شوند، اما در نهایت شکست خوردند. نیروهای روسی که در اینجا مستقر هستند می‌گویند تلاش کردند تا مهماتشان را در خارج از روستا پنهان کنند تا تلفات شهروندان را به حداقل برسانند.

یک سرباز روسیه در این باره گفت:‌ اوضاع در اینجا سخت است! گروه‌های دشمن در شمار زیادی در این اطراف حضور دارند. سربازان ما خیلی خوب در برابر آنها می‌جنگند و ما از مردم صلح طلب دفاع می‌کنیم. آنها مجبور شدند به دلیل یورش اوکراینی‌ها خانه هایشان را ترک کرده و فرار کنند، ما می‌خواهیم آنها را به خانه هایشان بازگردانیم.

این منطقه روزهای سیاهی را پشت سرگذاشته است. برای برخی از ساکنان اینجا، زمین و خانه شان همه دارایی شان محسوب می‌شود و با یورش نیروهای اوکراین آنها مجبور به فرار از خانه هایشان شدند. به دلیل خسارت برجای مانده، برخی حالا جایی برای زندگی در هنگام بازگشت ندارند. کی یف یگان خمپاره‌ای اش را به این منطقه بازنگرداند. اینجا مرکز شهر کرومسکای بایکی است. همانطور که مشاهده می‌کنید این ساختمان بطور کامل تخلیه شده و خالی از سکنه است. نیروهای اوکراینی هرچه بر سر راهشان باشد را بمباران می‌کنند. خمپاره‌های استفاده شده در اینجا نشان می‌دهد متعلق به ناو بوده است. این یکی از بمب‌های خوشه‌ای است که هنوز منفجر نشده است. همانطور که اشاره کردم نیروهای روسیه هنوز هیچ مواضع نظامی دراینجا که مرکز شهر است ندارند. برای همین نیروهای اوکراین در اینجا قدرت آتش بالایی برای هدف قرار دادن مناطق مسکونی دارند. برخی از ساکنان همچنان با به خطرانداختن زندگی شان تلاش می‌کنند خودشان را به خانه شان رسانده تا وضعیت آن را از نزدیک بررسی کنند. نظامیان روس در خط مقدم جبهه با اهدای خونشان می‌خواهند دشمن را از مرزهای روسیه بیرون کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***