استاندار البرز گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار تبعه افغان غیرمجاز در استان البرز شناسایی شده و رد مرز و طرد شده‌اند.

۵۰هزار تبعه افغان ساکن استان البرز اخراج شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، استاندار البرز گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار تبعه افغان غیرمجاز در استان البرز شناسایی شده و رد مرز و طرد شده‌اند.

مجتبی عبدالهی روز سه‌شنبه ششم شهریور درباره ناترازی‌های توزیع برق، گفت: ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان، این ناترازی‌ها به دلیل افزایش مصرف برق به واسطه گرمای بی سابقه در سراسر کشور وجود داشته و نهایت تلاش های ملی و استانی برای جبران کمبودها و مدیریت مصرف معطوف شد.

وی افزود: در راستای ارتقا زیرساخت‌های توزیع برق استان، اقدامات بزرگی محقق شده که بهره برداری کامل از اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان در باغستان از جمله این دستاوردها است.

استاندار البرز گفت: بر این اساس در آینده نزدیک پست ۴۰۰ کیلوولت کمالشهر تکمیل و بهره برداری می شود.

وی افزود: چهار پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان، کمالشهر، نظرآباد و اشتهارد پیش بینی شده که ساخت این امکان در نظرآباد و اشتهارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عبداللهی افزود: پست برق وظیفه سنگین تنظیم توزیع برق در استان است که با افزایش این امکان بسیاری از ناترازی‌ها رفع و مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه تصفیه خانه کرج و افزایش مخازن آب، افزود: در تعاقب این امر برای نخستین بار آب سد کرج به فردیس و گرمدره رسید.

استاندار البرز گفت: این اقدام وضعیت البرز را در تامین آب به ویژه در فصول گرم سال بهبود بخشید.

وی با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در استان، افزود: در فضای مجازی تحرکات بسیاری با هدف افغان هراسی شکل گرفته و موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده است در صورتی که در واقعیت چنین موضوعاتی مطرح نیست.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور ساماندهی اتباع خارجی بر مبنای قانون در دستور کار قرار دارد چراکه حضور اتباع خارجی باید در چارچوب قوانین صورت پذیرد.

عبداللهی گفت: وزارت کشور سازمان اتباع خارجی را تاسیس کرد و این سازمان در استان البرز عملکرد بسیار خوبی را رقم زده و برای تسریع و سهولت در این امر اردوگاه و مرکز ساماندهی و طرد اتباع را راه اندازی کرده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار تبعه افغان غیرمجاز در استان البرز شناسایی شده و رد مرز و طرد شده‌اند.

عبداللهی گفت: مردم اطمینان داشته باشند که تسلط کامل بر سکونت اتباع خارجی در استان داریم.

وی با اشاره به تغییر کاربری زندان رجایی شهر گفت: تمامی اقدامات لازم در استان صورت گرفته و در انتظار اجرای طرح‌های مصوب از سوی قوه قضاییه و سازمان زندان های کشور هستیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***