همسر استاد محمدعلی بهمنی، غزلسرای سرشناس کشورمان گفت: شرایط جسمانی او امیدوارکننده نیست و پس از عمل جراحی مغز، تغییری در هوشیاری او صورت نگرفته است.

خبر جدید درباره وضعیت محمدعلی بهمنی / در کمای عمیق به سر می‌برد

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، پروانه میرعلی همسر محمدعلی بهمنی با اشاره به آخرین وضعیت محمدعلی بهمنی اظهار کرد: هوشیاری آقای بهمنی بین ۲ و ۳ در نوسان است و او در کمای عمیق به سر می‌برد.

وی با بیان این‌که همسرش با دستگاه [ونتیلاتور] تنفس می‌کند، افزود: چون قلب استاد بهمنی کار می‌کند و مشکلی در خون‌رسانی ندارد، پزشکان همچنان امیدوارند حال عمومی او بهتر شود، اما پس از عمل جراحی چند روز قبل او و برداشتن خون‌هایی که مغز او را احاطه کرده بودند، تغییری در وضعیت او حاصل نشده است.

روز جمعه، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی و تعدادی از شعرا بر بالین استاد محمدعلی بهمنی، غزل‌سرای ۸۲ ساله کشورمان حاضر شدند و از او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تندیس تهران عیادت کردند.

بهمنی، یک بار در ۲۰ خرداد امسال دچار ضایعه مغزی شد، اما با تلاش پزشکان به زندگی بازگشت و دوران نقاهتش را در منزل سپری کرد، اما در روزهای آخر مرداد امسال با سکته مغزی شدید، دوباره به بیمارستان بازگشت و تحت عمل جراحی گسترده قرار گرفت.

براساس محاسبات پزشکی، وقتی هوشیاری فرد بیمار از عدد ۸ پایین‌تر باشد، او در شرایط «کما» به سر می‌برد و چنانچه این عدد از ۳ کم‌تر شود، او دچار کمای عمیق شده است.

از بهمنی، آثار فراوانی از سال ۱۳۵۰ شامل مجموعه‌های شعر باغ لال، در بی‌وزنی، عامیانه‌ها، گیسو، کلاه، کفتر، گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود، دهاتی، شاعر شنیدنی است، عشق است، نیستان، کاسهٔ آب دیوژن، امانم بده، این خانه واژه‌های نسوزی دارد، من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم، غزل زندگی کنیم (گزیده غزل) و… منتشر شده است.او شاعر شعر معروف «ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام» است که در شمار پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی پاپ ایران است.

منبع: فارس

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***