تو مازندران یه قبرستانی هست که می‌گن هیچ مرده‌ای توش نمی‌پوسه. حالا نکته جالب ماجرا اینه که پزشک‌ها و دانشمندها هم این ماجرا رو رد نکردن. تحقیقات و بررسی‌های اون‌ها بهشون نشون داد که این حرف‌ها وهمی و خرافاتی نیست و مرده‌ها واقعا خیلی دیرتر تجزیه می‌شن.

گورستان جاودانگی؛ ماجرای قبرستان چاه سفید! + فیلم

به گزارش سلام نو، قبرستون چاه سفید یه جای تماشایی و جذابه! سنگ قبرهای قدیمی و متعدد، طبیعت جذاب مازندران و افسانه‌ها و قصه‌های پشت این قبرستون باعث می‌شن از بازدید از این مکان حسابی لذت ببرین...
این قبرستون تاریخی متعلق به دوره تیموریان هست و از اولین گورستان‌های مسلمون‌هاست. اینجا تو دوران خودش قبرستون مهم و ویژه‌ای بوده. مزار تعدادی از فرزندهای امامان معصوم مثل امام موسی بن جعفر تو همین قبرستون هست. حاکم‌ها و فاتح‌های آمل و سایر بخش‌های مازندران هم در این مکان به خاک سپرده شدن و مزارشون مشخصه. قدمت قبرستون هم حسابی زیاده. بر اساس ضریح چوبی امام‌زاده‌اش حدس می‌زنن که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال قدمت داشته باشه و خاطرات نسل‌های بسیار زیادی رو در خودش حمل کنه. سنگ قبرهای مختلف این قبرستون هم برای اهالی فرهنگ و تاریخ می‌تونه خیلی جذاب باشه. هر دوران تاریخی‌ای سنگ‌ها و نقوش خودش رو داره.فقط کافیه تا یه گشت مختصری بین سنگ قبرهای این آرامگاه تاریخی بزنید و حس و حال دوران‌های تاریخی مختلف رو لمس کنید.
حالا چرا اجساد این قبرستون دیر می‌پوسن و همه مردم اون منطقه دلشون می‌خواد بعد از مرگ تو چاه سفید دفن بشن؟ آیا واقعا با یه قبرستون جادویی طرفیم؟ اگه تحقیقات علمی این ماجرا رو ثابت نمی‌کرد بدون شک با خودمون می‌گفتیم که همه این ماجراها افسانه‌های محلیه و چنین چیزی غیرممکنه. طبق بررسی‌های متعدد زمین‌شناس‌ها و دانشمندها متوجه شدن که خاک این منطقه آهک بیش از حدی داره و این آهک فراوون باعث می‌شه اجساد دیرتر از بقیه مناطق تجزیه بشن و بر خلاف قصه‌های مردم هیچ خبری هم از سحر و جادو نیست. سنگ لحدهای استفاده شده توی چاه سفید هم توی تجزیه نشدن اجساد موثرن؛ چون از سنگ‌های کوه‌های اطراف به جای چوب استفاده می‌کردن و این سنگ‌ها به دوام جسد کمک می‌کرد.
آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران برای هر ایرانی لازمه. بازدید از گورستان چاه سفید هم قطعا کمکتون می‌کنه تا گوشه‌های دیگه‌ای از تاریخ ایران رو نظاره کنید و با محل دفن حاکم‌های آمل و فرزندان ائمه رو بهتر بشناسید. بهتون پیشنهاد می‌کنیم که حتما تو سفر بعدی‌تون به مازندران فقط جوجه کباب و والیبال نزنید و یه سری هم به قبرستون مشهور چاه سفید بزنید!

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***