قیمت خودرو یک مسئله مهم است که در کشور ما با نوسان همراه است. در ادامه به پیش بینی قیمت خودرو در هفته دوم شهریور ماه پرداخته شده است.

قیمت خودرو هفته آینده در هفته دوم شهریور ماه ۱۴۰۳ افزایش می یابد؟

به گزارش سلام نو، قیمت خودرو تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله تقاضا، عرضه، هزینه‌های تولید و شرایط اقتصادی قرار دارد. نوسانات نرخ ارز نیز یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت خودروهای وارداتی و حتی داخلی است. افزایش هزینه‌های مواد اولیه و تغییرات در قوانین مالیاتی می‌تواند به افزایش قیمت‌ خودروها منجر شود. همچنین، رقابت در بازار و تغییرات در سلیقه مصرف‌کنندگان نیز نقش بسزایی در تعیین قیمت خودرو دارند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، بیان کرد: بازار خودرو همانطور که پیش بینی می‌شد همچنان در رکود بوده و هفته جاری، هم قطعاً در رکود خواهد بود. خودروهای وارداتی توانستند تأثیر خود را در بازار بگذارند و این موضوع با همین واردات قطره‌چکانی ماشین‌های وارداتی انجام گرفته است. خودروهای مونتاژی هم از قیمت‌ها و حباب‌های عجیب‌وغریب داشتند، فاصله گرفتند و شرکت‌ها هم به سمت فروش قسطی، روی آوردند.

وی ادامه داد: در گذشته قیمت‌های خودروهای وارداتی که با مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در سامانه عرضه شده بودند، در بازار با قیمت‌های دو یا سه برابر به فروش می‌رسیدند، اما در حال حاضر قیمت این خودروها به قیمت سامانه آن‌ها نزدیک می‌شوند و افرادی که برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خودرو کرده بودند، به نوعی از سرمایه‌گذاری خود ناامید هستند. هفته پیش هم طرح فروش ایران خودرو برگزار شد که همگی مشاهده کردند چقدر دردسرساز شد. ثبت‌نام این حجم از افراد نشان از این دارد که مردم تا چه حدی به دنبال خودروهایی با قیمت مناسب‌تر هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***