محمدرضا حقدوست سرپرست کوچینگ آکادمی ویموند شد.

یک افق باشکوه در حوزه کوچینگ کودک و نوجوان

به گزارش سلام نو، محمدرضا حقدوست، مدرس و پژوهشگر علوم شناختی و علوم اعصاب کودک و نوجوان، که نویسنده چهار عنوان کتاب و دارای سابقه درخشان در زمینه مهارت های شناختی کودکان و نوجوانان می باشد، به بهانه انتصاب به عنوان سرپرست کوچینگ آکادمی ویموند با سلام نو گفت: آکادمی کوچینگ ویموند یک آکادمی علمی کاربردی تخصصی در حوزه کودک، نوجوان و خانواده می باشد که با تکیه بر دو فرایند توانمندسازی شناختی قدرتمند یعنی «آموزش کاربردی» و «کوچینگ راهبردی» سبب کشف گوهر درون ( استعدادیابی ) و شکوفاسازی ( استعدادپروری ) کودکان و نوجوانان می شود.
حقدوست درباره نحوه کوچینگ کودکان و نوجوانان در آکادمی ویموند افزود: در ورطه کنونی جهان، یافته‌های علوم اعصاب به مثابه‌ی چاشنی علوم دیگر می‌باشد و در عرصه‌های مختلف نظیر روانشناسی، مدیریت، سیاست، جامعه شناسی و... نتایج تصویربرداری از مغز انسان باعث اعتباربخشی و نگاه واقع بینانه تر به نظریه های علوم انسانی شده است.
کوچینگ تخصصی در زمینه های زندگی (Life Coaching ) و کسب و کار (Business Coaching) در دنیای امروز که از موثر ترین شیوه‌های یاری رسان است و تحقیقات حاکی از اثربخشی این شیوه برای کودکان و نوجوان هستند، از این قاعده مستثنی نیست.

یک افق باشکوه در حوزه کوچینگ کودک و نوجوان


فرایند کوچینگ یک فرایند توانمندسازی شناختی قدرتمند است که سبب افزایش تفکر خلاق و بهبود کارکردهای اجرایی مغز برای حل مسائل و بهبود زندگی و کسب و کار افراد می شود. ریشه کوچینگ اجماع خلاقانه ای از رشته های مدیریت، روانشناسی، فلسفه، نوروساینس و جامعه شناسی است و حالا علوم شناختی (Cognitive Science) نگاهی بین رشته‌ای و جامع به ذهن، مغز و رفتار انسان دارد و از منظر های نوروساینس، فلسفه، انسان شناسی، زبانشناسی شناختی و... به انسان می نگرد و این نگاه باعث می شود تا پارادایم‌ها و مدل‌های کوچینگ عمیق تر شده و همچنین فرزندان نوظهور مهمی چون نوروکوچینگ (کوچینگ مغز) و کوچینگ شناختی رفتاری (CBC) کودکان و نوجوانان شکل بگیرند.

حقدوست همچنین افزود: ویموندیارها، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد روانشناسی هستند که براساس مدل‌های کوچینگ استاندارد و مبتنی بر علوم شناختی در مسیر کشف گوهر درون و شکوفاسازی کودکان و نوجوانان در این مسیر کنارشان هستند.

یک افق باشکوه در حوزه کوچینگ کودک و نوجوان


در این راستا آکادمی ویموند طی تحقیقات گسترده، برای نخستین بار یک مدل شایستگی و صلاحیت های ویژه برای کوچینگ تخصصی کودک و نوجوان مبتنی بر علوم شناختی طراحی کرده است بنام «رستاک» که این واژه اجماع پنج صلاحیت اصلی یک کوچ کودک و نوجوان است:
روانشناسی آکادمیک ( ر )
سبک زندگی یادگیرنده و جستجوگرانه ( س )
تفکر خلاق و نقاد ( ت )
ابعاد متنوع علوم شناختی ( ا )
کوچینگ و تسهیلگری ( ک )

حقدوست در نهایت گفت: آکادمی کوچینگ ویموند در این سال‌ها پیشگام در آموزش جوانب مختلف علوم شناختی به کودکان و نوجوانان و ارتقای مهارت های شناختی بواسطه کارگاه های دراماتورژی(نمایش پردازی) و بازی محور بوده است و در این نقطه مهم از حضور روانشناسان تازه نفس و مشتاق و جستجوگر برای پا نهادن در وادی بی انتهای کوچینگ کودک و نوجوان استقبال می‌کند و چند و چون آن متعاقبا توسط آکادمی ویموند اعلام خواهد شد.

یک افق باشکوه در حوزه کوچینگ کودک و نوجوان

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***