آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم ونیز، در اظهاراتی جنجالی با اشاره به اعتراضاتی که در اسرائیل علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو برگزار می‌شود، اعلام کرد که با این معترضان هم‌نظر است و نخست‌وزیر اسرائیل را یک «جنایتکار» توصیف کرد.

حمله تند مدیر جشنواره ونیز به نتانیاهو
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم ونیز، در اظهاراتی جنجالی با اشاره به اعتراضاتی که در اسرائیل علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو برگزار می‌شود، اعلام کرد که با این معترضان هم‌نظر است و نخست‌وزیر اسرائیل را یک «جنایتکار» توصیف کرد.

باربرا در مصاحبه با ددلاین درباره دادخواست فیلم‌سازانی از سراسر جهان برای تحریم فیلم‌های اسرائیلی در جشنواره ونیز گفت که نمی‌تواند در جایگاه مدیر جشنواره بیانیه عمومی دهد و افزود: «آیا تا کنون دیده‌اید که یک جشنواره بزرگ فیلم درباره این مناقشه موضع‌گیری کند؟»

اما او با تاکید بر اینکه «نظرات شخصی خود را دارد»، بیان داشت: «من معتقدم نتانیاهو یک جنایتکار است» و آنچه در غزه انجام می‌دهد «جنایت جنگی» است.

در آستانه جشنواره ونیز، دادخواستی به امضای بیش از ۳۰۰ فیلم‌ساز از سراسر جهان به دفتر این فستیوال رسید که خواستار تحریم فیلم‌های اسرائیلی در این رویداد هنری بین‌المللی بودند. در این دادخواست آمده بود که این فیلم‌ها و فیلمسازان به نوعی در اتفاقاتی که در غزه در حال وقوع است، شریک هستند. امضاکنندگان همچنین جشنواره فیلم ونیز را به دلیل آنچه که «سکوت» در برابر «جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین» خوانده‌اند، محکوم کردند.

اما باربرا مدعی شد پس از آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاد، جهان شاهد تظاهرات فراوانی در حمایت از فلسطینی‌ها بوده، اما تقریباً هیچ تظاهراتی برای اسرای اسراییلی برگزار نشده است.

او که با سابقه‌ترین مدیر جشنواره ونیز محسوب می‌شود، تاکید کرد: «من فیلمسازانی را که دادخواستی در حمایت از فلسطینی‌ها و وضعیت وحشتناک و دردناک مردم آنجا، به‌ویژه کودکان، امضا کرده‌اند، درک می‌کنم. حتی فکرکردن به آن سخت است.» و افزود: «فیلم‌هایی که درخواست شده بود کنار گذاشته شوند، به هیچ وجه ضد فلسطینی نیستند، بلکه کاملاً برعکس...»

باربرا همچین بیان داشت که درهای جشنواره ونیز به روی همه باز است و افراد و فیلم‌ها با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت و در مورد مسائل مختلف در این جشنواره حضور دارند و تاکید کرد: «ما هرگز فیلمی را به دلایل ایدئولوژیک کنار نخواهیم گذاشت.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***