در چندسال اخیر بسیاری از صاحبین مشاغل، در کنار فعالیت در بازار فیزیکی یا سنتی، کسب و کار آنلاین خود را نیز از طریق طراحی وبسایت و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت درج شود

زمانی که قصد دارید برند خودتان را به مخاطبین معرفی کنید، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌ها که از قدیم الایام در بین کسب و کارها بسیار رایج بوده است، کارت‌های ویزیت هستند. کارت‌هایی که مانند کارت شناسایی هر فرد، هویت برند را به مخاطب معرفی می‌کند. اما اینکه اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت درج شوند کدامند تا کاربر برند شما را به خوبی بشناسد را در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

لوگو؛ اولین موردی که باید روی کارت ویزیت درج شود

لوگو هر برند، نشانی ست که باید در ذهن کاربر نقش ببندد. این نشان گرافیکی که با ترکیب حروف، نماد و تصویری شاخص از کسب و کارتان توسط طراحان گرافیک طراحی می‌شود، از مهم‌ترین اجزایی ست که باید روی کارت ویزیت چاپ شود. البته باید بدانید که هرچند انتخاب نوع لوگو کاملا بستگی به نظر و سلیقه شما دارد اما باید با کسب و کارتان نیز تناسب داشته باشد تا کاربر با کمی دقت، متوجه پیامی که می‌خواهد منتقل کند، بشود.

بیشتر بخوانید» کاتالوگ‌ها روشی دیگر برای معرفی هر کسب و کار به حساب می‌آیند. از این برگه‌ها می‌توان برای ارائه توضیحاتی کامل درباره محصولات و خدمات استفاده کرد. با توجه به این توضیحات، درصورتی که تمایل دارید از قیمت چاپ کاتالوگ افست مطلع شوید، روی لینک داده شده کلیک کنید.

نام شرکت؛ دیگر فاکتور مهم درج روی کارت ویزیت

نام شرکت را نباید زمان چاپ کارت ویزیت از یاد برد. چون مخاطب باید بداند کدام شرکت چنین خدمات و محصولاتی را ارائه می‌کند. نام شرکت می‌تواند بصورت تایپوگرافی یا نوشته‌ای زیبا روی کارت نقش ببندد.

برخی از کسب و کارها برای جذب مخاطب بیشتر در تلاشند در نمایشگاه‌های مختلفی حضور پیدا کنند. به همین خاطر از سازه‌های تبلیغاتی مختلفی مانند استند پاپ آپ نمایشگاهی در کنار چاپ کارت ویزیت نیز استفاده می‌کنند تا به این وسیله بیشتر در ذهن مخاطب بمانند. با این حال بایستی نام شرکت در هردو این ابزارهای تبلیغاتی، به شکلی یکسان درج شود.

شعار؛ جمله ای که باید روی کارت ویزیت درج شود

اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت درج شود

استفاده از جمله‌ای تاثیرگذار و چاپ آن روی کارت ویزیت به عنوان شعار کسب و کار، می‌تواند در ذهن مخاطب‌تان ماندگار شود. درنظر داشته باشید که هرچه این جمله خلاقانه‌تر باشد، مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. گاهی تاثیر گذاری و ماندگاری شعار تا جاییکه است که بیشتر از حتی لوگو در خاطر خواهد ماند. شعار هر برند، باید در کنار سایر خدمات، اطلاعات، تصاویر و سایر سازه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی و معرفی کسب و کار قرار گیرد.

اگر حوزه کاری‌تان به گونه‌ای است که می‌توانید از روش‌ها، ابزارها و سازه‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید، چاپ شعار را روی تمام این موارد از کارت ویزیت به عنوان ابزاری تبلیغاتی کوچک گرفته تا پلات لمینت در ابعادی بسیار بزرگتر، از یاد نبرید. تا به این وسیله در ذهن مخاطب حک شوید؛ زیرا هدف از انجام تبلیغات، ماندگاری برای مخاطب بوده تا بعداز معرفی، به مشتری بالفعل تبدیل شود.

نام صاحب کسب و کار؛ دیگر موردی که باید روی کارت ویزیت درج شود

دیگر موردی که باید روی کارت ویزیت به چاپ برسد، نام و نام خانوادگی شما به عنوان صاحب کسب و کار است. زیرا مشتری باید بداند هویت طرف مقابلش چیست تا به او اعتماد کند. علاوه براین اگر لقبی را هم به خود اطلاق می دهید هم باید قبل از اسم تان بیاید. به عنوان مثال: مهندس ....، دکتر...، یا هر مورد دیگر. البته برای کارخانجات بزرگ که ارائه خدمات، تولید و... بصورت جمعی انجام می شود، می توان تنها از نام برند بر روی کارت ویزیت استفاده کرد.

درج وب سایت یا آدرس شبکه‎های اجتماعی روی کارت ویزیت

در چندسال اخیر بسیاری از صاحبین مشاغل، در کنار فعالیت در بازار فیزیکی یا سنتی، کسب و کار آنلاین خود را نیز از طریق طراحی وبسایت و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. علاوه براین کاربران امروزه هم با فضای دیجیتال ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. پس اگر حوزه کاری‌تان در این دسته‌بند قرار می‌گیرد، باید آدرس وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را روی کارت ویزیت درج کنید.

اطلاعات تماس، آدرس و ایمیل حتما باید روی کارت ویزیت چاپ شوند

اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت درج شود

باید درنظر بگیرید که بعد از شناخت مخاطب از شما، درصورتی که تمایل داشته باشد از خدمات یا محصولات‌تان استفاده کند، چگونه می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. پس لازم است اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، فکس، آدرس ایمیل، شماره موبایل و آدرس شرکت یا دفتر کار روی کارت ویزیت چاپ شوند. این موارد ضمن ارائه راهی ارتباطی، به ایجاد حس اعتماد در کاربر نیز کمک می‌کند.

اطلاعات روی کارت ویزیت، در کدام قسمت باید درج شوند؟

قبل از هرنکته‌ای باید بدانید چاپ کارت ویزیت را به افراد آماتوری که هیچ نمونه کاری ندارند، نسپارید. چراکه هر کدام از اطلاعات گفته شده تا به این قسمت از مقاله، دارای جایگاهی خاص روی فضای کوچک کارت ویزیت هستند. به عنوان مثال نباید عناصر اصلی از لبه کادر فاصله زیادی داشته یا با هم تداخل داشته باشند. این موارد زمانی بسیار مشهود خواهد بود که طراحی کارت ویزیت، در شکلی بجز شکل رایج مستطیلی درخواست می‌شود.

تمامی حروف بایستی روی کارت چاپ شده و از کادر بیرون نزنند. برای اینکار باید طراحی با فاصله 3 میلی‌متری از هر طرف انجام شود. نکته مهم دیگر در کارت ویزیت، تیز نبودن لبه‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد خراش روی پوست خواهدبود. همه تصاویر هم باید به طور کامل روی کارت چاپ شود، بطوری که هنگام برش کارت، تمامی المان‌ها کاملا در کادر یا به عبارتی خط ایمنی قرار بگیرند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی بر این داشتیم به این سوال پاسخ دهیم " اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت درج شود، کدامند." به همین خاطر درکنار پرداختن به اهمیت هرکدام برای کسب و کارهای مختلف، نکات مهم در چاپ را نیز آوردیم. بازهم باید به این نکته اشاره کنیم که درج اطلاعات روی کارت‌های ویزیت نباید براساس سلیقه شخصی باشد. بلکه مستلزم دانش گرافیکی و تجربه در طراحی خواهدبود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***