امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ پنجره نقل و انتقالات ایران بعد از دو ماه و ۱۲ روز بسته شد.

بسته شدن پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش سلام نو به نقل از "ورزش سه"، ۷۴ روز فعالیت تیم‌های ایرانی در بازار نقل و انتقالات سرانجام به پایان رسید و دقایقی پیش با عبور از ساعت دوازده بامداد، پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران بسته شد. این در حالی است که از هم اکنون سه سهمیه خرید فیفا برای تیم‌های ایرانی آزاد خواهد بود و باشگاه‌ها می‌توانند سه بازیکن بدون قرارداد را به خدمت بگیرند.

پنجره تابستانی از روز هفتم تیر ماه و در حالی باز شد که مدافع عنوان قهرمانی، پرسپولیس، بدون حضور سرمربی خود وارد بازار نقل و انتقالات شد. در مجموع ۷ تیم لیگ برتر سرمربی خود را برای فصل جدید تغییر دادند و ۹ سرمربی بعد از کش و قوس فراوان با تیم خود برای فصل جدید استارت زدند.

بازار نقل و انتقالات زیر سایه سقف ۳۲۵ میلیارد تومانی قرار داشت که برای چهار تیم نخست تا مرز ۶۰۰ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرد. همچنین احتساب بازیکنان لژیونر به عنوان خرید لیگ برتری، افزایش یک بازیکن بزرگسال و همچنین اعطای ۱+۵ سهمیه خرید خارجی به تیم‌های لیگ برتری از مهمترین اتفاقات این پنجره نقل و انتقالات بود.

نکته مهم اینکه با وجود پایان رسمی نقل و انتقالات، هنوز تکلیف جنجالی‌ترین پرونده بازار، شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یکطرفه، هنوز مشخص نشده و احتمالا در روزهای آینده حکم این پرونده صادر خواهد شد.

در این بین سپاهان با خرید بازیکنان خارجی بزرگ نظیر ابوبکر کامارا و استفان انزونزی نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار داد و تراکتور نیز با بازگرداندن دراگان اسکوچیچ، یکی از مهمترین اتفاقات نقل و انتقالات را رقم زد اما همچنان پرسپولیس و استقلال تیم‌هایی هستند که انتظار قهرمانی را از سوی هواداران متوجه خود می‌بینند.

این فصل استقلال با تغییر مالکیت، با قدرت بیشتری وارد نقل و انتقالات شد و پرسپولیس هم بعد از جدایی چهار بازیکن اصلی، موفق شد خریدهای مهمی را انجام دهد.

به هر حال از امروز تب نقل و انتقالات پایین خواهد کشید و با توجه به تکمیل لیست بسیاری از تیم‌ها، بعید است که بازیکن جدیدی به خدمت گرفته شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***