رکنا: سال تحصیلی جدید حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز از فردا آغاز می‌شود؛ طبق آخرین آمار آموزش و پرورش هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند.

۱۶ میلیون دانش آموز فردا مدرسه می روند/۷۹۰ هزار نفر ثبت نام نکرده اند!

به گزارش سلام نو به نقل از نقل از تسنیم، سال تحصیلی جدید برای حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشور از فردا یکشنبه اول مهرماه آغاز می‌شود.

تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دوره متوسطه اول حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و متوسطه دوم حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است.

امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز نیز به پایه اول دبستان وارد شده‌اند.

۲.۵ میلیون دانش‌آموز کشور نیز در ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند.

۷۰۰هزار دانش‌آموز کجا هستند؟

۱۵۴ میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌ آموزان چاپ شده است و افرادی که کتاب درسی خود را در سامانه https://irtextbook.ir سفارش داده‌اند، اول مهر کتاب خود را از مدرسه دریافت می‌کنند. با این وجود طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی محمد علوی‌تبار؛ معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ۸۹۰ هزار دانش‌آموز هنوز کتاب‌های درسی خود را سفارش نداده‌اند که از این تعداد، ۱۰۰ هزار نفر در مدارس ثبت‌نام اما کتاب درسی خود را سفارش نداده‌اند و ۷۹۰ هزار نفر در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند.

اقدامات خودسرانه‌ای که بلاتکلیفی رقم زد

به نظر می‌رسد، مشکلات پیش آمده در تابستان امسال از جمله ممانعت برخی مدارس دولتی عادی برای ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف یا عدم ثبت‌نام به بهانه "نداشتن جا" باعث سردرگمی و بلاتکلیفی خانواده‌ها شده است و هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌آموز موفق به ثبت‌نام در مدارس نشدند.

امکان ثبت سفارش کتاب درسی در مهر ماه

با این حال سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده است که سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی همچنان باز است و در مهرماه هم امکان سفارش کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان بازمانده وجود دارد.

۷۴ هزار معلم تازه‌نفس در مدارس

در سال تحصیلی جدید ۱۷۶ هزار کمبود معلم در مدارس کشور وجود دارد که ۹۳ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمان خرید خدمات تأمین شده و به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، باقی‌مانده این کمبود از طریق اضافه‌تدریس معلمان شاغل و تدریس معلمان بازنشسته جبران خواهد شد.

۲۱ هزار نفر در رشته آموزگاری، ۱۷ هزار نفر در رشته دبیری و هنرآموزی و ۱۱ هزار نفر مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت از طریق آزمون استخدامی برای مدارس جذب شده‌اند، همچنین ۱۸ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ۲۶ هزار نیروی خرید خدمات امسال در مدارس به کار گرفته می‌شوند.

تدریس ۲۶ هزار بازنشسته

با احتساب ۷۴ هزار معلم جدید و ۲۶ هزار معلم خرید خدمات، ۹۳ هزار معلم امسال به مدارس اضافه می‌شوند.

همچنین امسال ۷۴ هزار معلم بازنشسته شدند که ۲۶ هزار نفر متقاضی ادامه خدمت شده و مهرماه در مدارس تدریس خواهند داشت.

ساعت آغاز مدارس اعلام شد

مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده داده‌اند که امسال کلاس‌های خالی از معلم در مدارس دولتی وجود ندارد و مشکل کلاس‌های درس بدون معلم که سال تحصیلی گذشته تا اوایل آذر ماه هم در مدارس دولتی عادی مشاهده می‌شد، وجود نداشته باشد.

ساعت شروع مدارس در دوره ابتدایی از ساعت ۸ صبح و دوره متوسطه اول و دوم ۷.۳۰ صبح است.

مسئولان آموزش و پرورش گفته‌اند که در روز اول مهر زنگ نماز در مدارس نواخته می‌شود و همزمان با اذان ظهر زنگ نماز در مدارس تمام کشور به صدا درآمده و قرار است صف‌های نماز دانش‌آموزان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد.

میز و نیمکت جدید در ۸ هزار مدرسه

مهر امسال، ۸ هزار کلاس درس میز و نیمکت جدید دارند و تجهیزات جدید کارگاهی به ۲۰۰ هنرستان ارسال شده است همچنین وسایل ورزشی ۱۰ هزار مدرسه نو شده است.

۲۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای تجهیز ۱۷۰۰ مدرسه اختصاص یافته است و به گفته حمیدرضا خان‌محمدی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و هنرستانی با توجه به درخواست هنرستان‌ها به مدارس ارسال شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***