گوگل مایکروسافت را به عملکردهای ضد رقابتی متهم کرده که کاربران را به زور در سرویس ابر رایانشی آزور خود گرفتار می کند.

گوگل از مایکروسافت شکایت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، گوگل که بزرگ‌ترین رقبایش در حوزه ابر رایانشی مایکروسافت و آمازون وب سرویس هستند، مدعی شده مایکروسافت از سلطه سیستم عامل ویندوز خود برای جلوگیری از رقابت در بازار استفاده می کند.

به نقل از مهر، نایب رییس بخش ابر رایانشی گوگل اعلام کرد مایکروسافت مشتریان را مجبور می کند ۴۰۰درصد بهای سرویس را بپردازند تا ویندوز سرور روی اپراتورهای رایانشی رقیب فعال بماند. اما اگر مشتریان از آزور استفاده کنند مجبور به پرداخت چنین هزینه ای نخواهند بود.همچنین کاربران سیستم های ابر رایانشی رقیب آپدیت های امنیتی را دیرتر و محدودتر دریافت می کنند.

گوگل به تحقیق سازمان سرویس های ابر رایانشیCISPE در ۲۰۲۳ میلادی اشاره کرد که طبق آن کسب و کارهای اروپایی و سازمان های بخش عمومی سالانه یک میلیارد یورو جریمه های مجوز دهی مایکروسافت را می پردازند.

مایکروسافت در جولای سال جاری میلادی ۲۰ میلیون یورو غرامت برای تسویه شکایت آنتی تراست CISPEدرباره عملکرد مجوزهای ابر رایانشی اش پرداخت کرد تا از تحقیق اتحادیه اروپا در این زمینه اجتناب کند.

البته این تسویه شامل حال آمازون وب سرویس ، پلتفرم ابر رایانشی گوگل و AliCloud نشد و همین امر انتقاد آمازون و گوگل را در پی داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***