سناتور دموکرات آمریکا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در جنایت روز جمعه گذشته در لبنان از بمب‌های هدایت‌شونده ساخت آمریکا استفاده کرد.

افشاگری سناتور آمریکایی درباره ترور شید حسن نصرالله

یه گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مارک کلی» سناتور دموکرات و از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در جنایت روز جمعه گذشته در لبنان از بمب‌های هدایت‌شونده ساخت آمریکا استفاده کرد.

کلی یکشنبه در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی نیوز گفت که رژیم صهیونیستی در آن حمله از بمب‌های ۹۰۰ کیلوگرمی (۲۰۰۰ پوندی) سری «مارک ۸۴» استفاده کرد.

این نخستین باری است که یک مقام آمریکایی بصراحت از استفاده از تسلیحات ایالات متحده در آن جنایت سخن می‌گوید.

این سناتور ایالت آریزونا افزود: ما شاهد استفاده بیشتر از مهمات هدایت‌شونده JDAM (مهمات تهاجم مستقیم مشترک) هستیم و همچنان این تسلیحات را ارائه می‌دهیم.

این سناتور آمریکایی اعتراف کرد که در حمله روز جمعه به شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان منجر شد از «بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی استفاده شد.»

روزنامه «واشنگتن پست» نیز با بررسی تصاویری که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی منتشر شده است، روز یکشنبه نوشت: اسرائیل به احتمال زیاد در حمله خود به بیروت که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله شد، از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی ساخت آمریکا استفاده کرده است.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی روز جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به طور پیاپی بمباران کردند.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***