کارشناسان ادعا می‌کنند نقاشی‌ای که توسط یک زباله‌گرد پیدا شد اثری اصلی از پیکاسو هنرمند کوبیسم است.

پیدا شدن تابلویی نقاشی پیکاسو توسط یک زباله‌گرد/ عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این پرتره برای چندین دهه در قابی ارزان قیمت آویزان بود، همسر دلال وسایل دست دوم آن را "وحشتناک" توصیف کرد و خانواده در حال فکر کردن برای خلاص شدن از آن بودند.

به گفته کارشناسان ایتالیایی، تابلویی که توسط یک دلال سمساری در حال تمیز کردن زیرزمین خانه‌ای در کاپری پیدا شد و مرتباً توسط همسرش به عنوان "وحشتناک" توصیف می‌شد، یک پرتره اصلی از پابلو پیکاسو است.

لوئیجی لو روسو پس از اینکه در سال ۱۹۶۲ به طور تصادفی با این تابلو برخورد کرد، بوم نقاشی را با خود به پمپئی برد، جایی که در یک قاب ارزان قیمت روی دیوار اتاق نشیمن برای چند دهه آویزان بود.

این پرتره که اکنون به عقیده صاحبان آن تصویری تحریف شده از دورا مار، عکاس و نقاش فرانسوی است که معشوقه پیکاسو بود، امضای متمایز هنرمند مشهور را در گوشه سمت چپ بالا نشان می‌دهد. اما لو روسو نمی‌دانست او کیست.

خیلی بعد، زمانی که پسرش آندریا پس از مطالعه دانشنامه تاریخ هنر که توسط عمه‌اش به او داده شده بود شروع به پرسیدن سؤالات کرد و کنجکاوی در مورد این تابلو شروع شد.

خانواده در نهایت به دنبال مشاوره از تیمی از کارشناسان، از جمله یک کارشناس هنری مشهور، موریتزیو سراچینی بودند. پس از سال‌ها بررسی پیچیده، سینزیا آلتیری، گرافولوژیست و عضو کمیته علمی بنیاد آرکادیا، که با ارزش‌گذاری، مرمت و انتساب آثار هنری سر و کار دارد، تأیید کرد که امضای روی تابلو امروز ۶ میلیون یورو ارزش دارد و متعلق به پیکاسو است.

آلتیری به گاردین گفت:بعد از انجام تمام بررسی‌های دیگر نقاشی، کار مطالعه امضا به من سپرده شد. ماه‌ها روی آن کار کردم و آن را با برخی از کارهای اصلی او مقایسه کردم. در اینکه امضای اوست شکی نیست. هیچ مدرکی مبنی بر جعلی یا غیرواقعی بودن آن وجود نداشت.

تابلوی پیدا شده توسط یک زباله‌گرد، اثر پیکاسو از آب درآمد

پیکاسو مرتب به جزیره کاپری در جنوب ایتالیا می‌رفت و تصور می‌شود این نقاشی که به طرز شگفت‌انگیزی شبیه Buste de Femme (دورا ماار) پیکاسو است بین سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۶ خلق شده است.

لو روسو از آن زمان درگذشته بود، اما پسرش آندره آ، که اکنون ۶۰ سال دارد، تلاش خود را برای کشف هنرمند پشت این نقاشی دنبال کرد.

او گفت: «پدر من اهل کاپری بود و آشغال و وسایل دست دوم جمع می‌کرد تا بفروشد. او این نقاشی را قبل از تولد من پیدا کرد و هیچ اطلاعی نداشت که پیکاسو کیست. او خیلی آدم فرهنگی نبود. هنگام خواندن آثار پیکاسو در دایره المعارف، به نقاشی نگاه می‌کردم و آن را با امضای او مقایسه کردم. من مدام به پدرم می‌گفتم که شبیه است، اما او متوجه نمی‌شد. اما وقتی بزرگ شدم، مدام به این تابلو فکر می‌کردم.»

آندره آ لو روسو گفت لحظاتی بود که خانواده به فکر خلاص شدن از شر نقاشی بودند. "مادر من نمی‌خواست آن را نگه دارد - او مدام می‌گفت این تابلو وحشتناک است."

او چندین بار با بنیاد پیکاسو در مالاگا تماس گرفته اما آن‌ها هیچ علاقه‌ای به بررسی ادعاهای او نشان نداده بودند.

پیکاسو که در سال ۱۹۷۳ درگذشت، بیش از ۱۴۰۰۰ اثر تولید کرد و این بنیاد روزانه صدها پیام از افرادی دریافت می‌کند که ادعا می‌کنند یک نسخه اصلی را در اختیار دارند

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***