در این مطلب به بررسی فواید وضو گرفتن قبل از خواب پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

به این دلایل همیشه با وضو بخوابید + فواید وضو گرفتن قبل از خواب

به گزارش سلام نو، هر کس قبل از خواب وضو بگیرد، بستر خواب او حکم مسجد برای او دارد.

خواب وضو را باطل می کند و اما دلیل وضو گرفتن قبل از خوابیدن، آن است که انسان وقتی در بستر قرار می گیرد تا خواب چشمان او را دریابد، در آن لحظات فراغ، خطورات ذهنی زیادی دارد.

در وسائل الشیعه، ج۱ ص۲۶۵ باب۹ از ابواب وضو نقل شده است: هر کس قبل از خواب وضو بگیرد، بستر خواب او حکم مسجد برای او دارد.

خداوند متعال که رب العالمین است و براساس لطف و عنایت خاص خود می خواهد از همه فرصت های ممکن در جهت پرورش روح انسان و تربیت او استفاده شود، برای او وظایفی را مقرر داشته است که البته به جهت تسهیل بر بندگان آن را الزامی و واجب قرار نداده است.

از جمله این برنامه ها، آن طور که از آموزه های اسلامی آشکار می شود، وضو گرفتن قبل از خواب و ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) و آیه الکرسی و دیگر اذکار می باشد و واضح است کسی که با طهارت روحی در بستر بخوابد الهامات روحی او (چنان که در علم روان شناسی نیز اثبات شده است) الهی و مثبت خواهد بود و چنان که کسانی که خناس باشند و یا در روز و یا قبل از استراحت کارهای ناشایست انجام داده باشند، در خواب نیز خطورات شیطانی و یا زیانبار و آسیب زای روحی خواهند داشت. لذا در روایات وارد شده است که اگر کسی با طهارت (وضو) در بستر بخوابد به منزله آن کسی است که از شب تا به صبح به عبادت می پرداخته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***