جشنواره فیلم کودک و نوجوان جزو قدیمی ترین جشنواره های سینمایی ایران است که زمانی مجالی برای رونمایی آثار مطرح حیطه کودک و نوجوان بود.

حضور دو برند در جشنواره کودک

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر سلام نو | مرتضی کوه مسکن: در سال‌های اخیر جشنواره کودک و نوجوان قدری از مخاطب فاصله گرفته و شاید یک دلیل آن عدم توجه برگزارکنندگان به چهره های مطرح سینمای کودک در تیم برگزاری و به ویژه هیات های انتخاب و داوری است.

امسال مجید زین العابدین دبیر جشنواره فیلم کودک خیلی خوب اهمیت استفاده از نیروهای مجرب حیطه تولیدات کودک را درک کرده و برای همین است که دو چهره سرشناس ژانر کودک را در هیات داوران به کار گرفته است.
حمید جبلی و علیرضا خمسه دو چهره قدیمی سینما و تلویزیون که فعالیت های قابل قبولی در ژانر کودک و نوجوان داشته اند، امسال در هیات داوران جشنواره کودک هستند با کوله باری از تجربه. در کنار آنها محمدعلی آهنگر کارگردان، مستانه مهاجر تدوینگر، محمدرضا شریفی‌نیا هنرپیشه و محمد امین همدانی انیمیشن ساز از دیگر داوران امسال جشنواره کودک هستند.

استفاده از دو برند سینمای کودک یعنی ایرج طهماسب که سالهاست با عروسک هایی دوست داشتنی دنیای کودکان و بزرگسالان را به هم پیوند زده و همچنین علیرضا خمسه که هنوز هم مثل دهه شصت و "لنگرگاه" از بازی در آثار کودک و نوجوان مثل "شهر گربه ها" استقبال می‌کند مزیت کار دبیرخانه جشنواره کودک۳۶ است...

مجید زین العابدین مدیر پرحاشیه ای نیست و در سکوت و با طمانینه کارش را انجام می‌دهد و حضور مصطفی محمودی منتقد و روزنامه‌نگار و مجری برنامه های چالشی رادیو و تلویزیون، به عنوان مدیر روابط عمومی باعث شده مسیر جشنواره کودک با وجود همه حرف و حدیث ها، مسیری بهتر از قبل شود.

به هر حال کار کوچکی نیست؛ وقتی بعد از سالها هنوز گاهی در جشنواره فجر هم هیات داوران درجه دو می چینند اینکه در جشنواره کودک هیات داورانی وزین و با صدرنشینی طهماسب و خمسه می بینیم، یعنی آن که با وجود همه محدودیت‌ها باز هم می‌شود کار بهتر انجام داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***