زوجی بعد از ۱۱سال صاحب ۴ قلو شدند.

تولد ۴ قلوها پس از ۱۱ سال در کاشان + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، زینب جعفری ۳۰ساله و داود قاسمی ۳۲ساله همان زوجی هستند که بعد از گذشت ۱۱سال از ازدواجشان، حالا صاحب نوزادان ۴قلو شده‌اند.

این زوج که در آرزوی بچه‌دارشدن بودند، اکنون والدین ۳پسر و یک دختر به نام‌های علی، عادل، ایلیا و آیه هستند.

داود قاسمی به همشهری می‌گوید: در سال۱۴۰۰ همسرم باردار شد اما قلب جنین شکل نگرفت و سقط شد. بعد از آن دکتر متخصص به همسرم گفت که باید یک سال استراحت کند تا دوباره بتواند برای بارداری اقدام کند. بدین‌ترتیب در سال گذشته قبل از بارداری به پزشک متخصص مراجعه کردیم و او ویتامین و داروهایی داد که در روند بارداری به سلامت همسرم کمک کند.

قاسمی اضافه می‌کند: لحظه تحویل سال در مشهد مقدس بودیم که متوجه شدیم همسرم باردار است. خوشحال از اینکه بعد از ۱۱سال انتظار می‌توانیم پدر و مادر شویم، نزد پزشک رفتیم و در نخستین سونوگرافی به ما گفتند که ۴جنین دیده می‌شوند که همگی سالم هستند.

وی می‌افزاید: در ابتدا شوکه شده بودیم، چون شرایط نگهداری و بزرگ کردن چهارفرزند بسیار سخت است. با این حال تصمیم گرفتیم هر چهارقل را نگه داریم و از همان ابتدای بارداری همسرم، هر دوره ۴تا ۵میلیون تومان هزینه می‌کردیم تا مطمئن شویم که بچه‌ها سالم هستند.

پدر چهارقلوها می‌گوید: در این مدت برخی پزشکان ما را به‌شدت می‌ترساندند و معتقد بودند که ۲قل را باید بیندازیم. آنها می‌گفتند با وجود هر چهارقل، احتمال زایمان زودرس وجود دارد و ممکن است به همه قل‌ها آسیب برسد. اما من و همسرم به خدا توکل کردیم و تصمیم گرفتیم هر چهارقل را نگه داریم. به این ترتیب بود که همسرم در هفته سی‌ام بارداری‌اش دچار درد شدید شد و بعد از بستری در بیمارستان، ۴قلوها به دنیا آمدند.

به‌گفته وی، نوزادان بین یک کیلو و ۴۰۰تا یک کیلو و ۵۰۰گرم وزن دارند که با حال عمومی خوب در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و تحت نظر فوق‌تخصص نوزادان و کادر درمان بیمارستان کاشان به سر می‌بردند و روز گذشته(شنبه) مرخص شدند.

اصغری که کارگر کارخانه فرش است، اکنون بعد از به دنیا آمدن ۴قلوها، در کنار اینکه خودش تلاش می‌کند تا بتواند زندگی خوبی برای همسر و فرزندانش فراهم کند، از مسئولان نیز انتظار دارد که برای مراقبت از ۴قلوها به آنها کمک کنند.
 

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***