شکایت صداوسیما از مدیرعامل آپارات به نفع آپارات تمام شد.

آپارات از شکایت صداوسیما تبرئه شد

به گزارش سلام نو به نقل از برترین‌ها: پس از شکایت صداوسیما از مدیرعامل آپارات، دیوان عالی کشور او را از اتهام نقض حقوق مؤلف مبرا دانست، چرا که آپارات برنامه‌ای میزبان‌محور است.

شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور در رأی خود اعلام کرده است که آپارات به‌عنوان یک پلتفرم میزبان عمل میکند و کاربران بر اساس قوانین سایت محتوای خود را بارگذاری میکنند، بنابراین مسئولیت محتوا به عهده کاربران است، نه میزبان.

در این حکم ذکر شده که مسئولیت پلتفرم میزبان تنها زمانی مطرح می‌شود که در اجرای دستورات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا مقام قضایی کوتاهی و تعلل صورت گرفته باشد.

صداوسیما دلایل شکایت از آپارات را نقض حقوق مالکیت فکری سازمان صداوسیما و عدم اخذ مجوزهای لازم از سازمان صداوسیما برای فعالیت در عرصه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی می‌داند.

این شکایت به اتهام «عرضه، پخش و انتشار اثر متعلق به دیگری بدون اجازه قانونی»، در محاکم کیفری پیگیری شده و در نهایت پس از اقدامات قضایی و رسیدگی‌های معمول در نهایت شعبه ۱۹ دیوانعالی کشور «به موجب دادنامه شماره ۱۴۰۳۰۶۳۹۰۰۰۰۴۹۳۹۰۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۹» حکم برائت محمد جواد شکوری مقدم را از اتهام انتسابی صادر و اعلام کرد.

تبرئه آپارات از شکایت صداوسیما!

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***