سید محمدصادق سیدی رئیس اداره برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم از امکان دریافت مجدد وام ودیعه مسکن برای متقاضیان خبر داد.

آیا می توانیم از بانک دوباره وام ودیعه مسکن بگیریم؟

به گزارش سلام نو؛ سید محمدصادق سیدی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص تسهیلات وام تا سقف ۱۵۰ میلیون‌تومانی باهدف کمک به مستأجران برای مراکز استان‌ها از جمله قم در ابتدای سال جاری به بانک‌های عامل و ادارات کل راه و شهرسازی ابلاغ شد.

وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن، نام‌نویسی و مراحل و روند ثبت‌نام را طی کرده و مدارک موردنیاز را بارگذاری نمایند.

سیدی توضیح داد: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری و حداکثر شش ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشد.

وی با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد، ادامه داد: این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجرین کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان‌ها مانند شهر قم ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

سیدی گفت: پرداخت تسهیلات وام ودیعه جدید برای هر متقاضی، صرفاً منوط و مشروط به تسویه تسهیلات مراحل قبل است.

وی در خصوص متقاضیانی که متارکه نموده‌اند و قبلاً یکی از زوجین از وام ودیعه استفاده کرده است بیان کرد: متقاضی با ارائه مستندات قانونی از جمله تصویر شناسنامه و سند طلاق امکان دریافت و بهره‌مندی از تسهیلات وام ودیعه مسکن را خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***