ستاد کل ارتش کره شمالی به یگان مشترک توپخانه‌ای خود دستور آماده‌باش برای یک درگیری تمام‌عیار با کره جنوبی در صورت عبور هواپیماهای بدون سرنشین کره جنوبی از حریم هوایی کره شمالی را داد.

آماده‌باش ارتش کره شمالی برای احتمال درگیری با کره جنوبی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ستاد کل ارتش کره شمالی، روز گذشته برای یگان مشترک توپخانه‌ای و دیگر یگان‌های ویژه ارتش این کشور دستور آماده‌باش به منظور تبادل آتش تمام‌ عیار با کره جنوبی صادر کرد.

خبرگزاری مرکزی کره، امروز (یکشنبه) گزارش داد که یک سخنگوی وزارت دفاع ملی جمهوری خلق کره گفت این دستور آماده باش از فرماندهی کل شامل «انتقال هشت تیپ توپخانه‌ای با تسلیحات و تجهیزات کامل و به حالت آماده‌باش درآمدن تا ساعت ۲۰ سیزدهم اکتبر و به انجام رساندن وظایف عملیاتی امنیتی متعدد» است.

فرماندهی ستاد کل به تمامی یگان‌های ارتش هشدار داد که در صورت عبور دوباره یک پهپاد دیگر کره جنوبی از مرزها، آمادگی کامل برای اقدام متقابل را داشته باشند.

در صورت شلیک به هدفی احتمالی، گمان می‌رود درگیری‌های نظامی گسترش پیدا کند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که ایستگاه‌های عملیات شناسایی پهپادی در پیونگ‌یانگ تقویت شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی همچنین گفت: به دلیل اقدام تحریک‌آمیز بزرگ کره جنوبی با نقض حاکمیت ملی پیونگ‌یانگ، پایتخت جمهوری خلق کره، وضعیتی ایجاد شده که تنش‌های نظامی در آستانه وقوع یک جنگ قرار دارد.

پیشتر، «کیم یو جونگ»، خواهر بانفوذ «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای که از سوی رسانه دولتی این کشور منتشر شد، به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین کره‌جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ هشدار داده بود.

بیانیه خواهر رهبر کره‌شمالی یک روز بعد از آن منتشر شد که پیونگ‌یانگ گفت سئول در ماه جاری میلادی سه بار پهپادهایش را به آسمان پیونگ‌یانگ فرستاده است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی در پاسخ به هشدارهای خواهر رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما به وضوح هشدار می‌دهیم که اگر کره‌شمالی آسیبی به امنیت مردم ما وارد کند، آن روز، روز پایان رژیم کره‌شمالی خواهد بود.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه تصریح شد: «اظهارات کیم یو جونگ بازتاب‌دهنده رفتار ریاکارانه کره‌شمالی است؛ کشوری که به تحریکات ادامه داده و اخیرا نیز به تاکتیک‌های پیش پا افتاده و کم‌ارزشی همچون فرستادن بالون‌های حاوی زباله روی آورده است.»

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***