رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه اصلی ترین مشکل پایتخت مساله ترافیک است و به همین دلیل موسسات هوشمند کنترل ترافیک ایجاد می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک پایتخت
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه اصلی ترین مشکل پایتخت مساله ترافیک است و به همین دلیل موسسات هوشمند کنترل ترافیک ایجاد می‌شود، گفت: در موضوع اصلاح رفتار رانندگی افراد هم نیازمند کنترل جدی بهتر و بیشتر هستیم.

سردار سیدتیمور حسینی روز سه‌شنبه در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با شهر تهران، معضل ترافیک است که جابجایی روزانه بیش از ۲۰ میلیون نفر را شامل می‌شود و به عنوان یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری و پلیس راهور مطرح است.

به گفته وی، این مساله به ویژه در نیمه دوم سال با افزایش معضلاتی چون آلودگی هوا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راهور نیز همین موضوع است.

سردار حسینی با تاکید بر ضرورت ملاحضات شهری و اصلاح زیرساخت‌ها گفت: باید توجه داشته باشیم که اجرای دقیق مقررات و انضباط ترافیکی بدون فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب ممکن نیست، هرگونه تخلف از قوانین و مقررات ترافیکی باید با مجازات‌های قانونی مناسب مواجه شود اگر نتوانیم تخلفات را به درستی کنترل و مجازات کنیم، امکان اصلاح رفتارهای نادرست در رانندگی فراهم نخواهد شد.

وی همچنین به اهمیت اصلاح رفتارهای اجتماعی رانندگان اشاره کرد و ادامه داد: نمی‌توانیم بدون توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی، تنها بر رفتار ترافیکی افراد تمرکز کنیم این موضوع ارتباط نزدیکی با جامعه‌شناسی و رفتارشناسی دارد و نیازمند برخوردی علمی و کنترل مداوم است.

سردار حسینی تاکید کرد: با همکاری شهرداری تهران دو نمونه از دوربین‌های نسل جدید رادارگان خریداری شده که نیاز به کاربر نداشته و بدون دخالت انسان می‌تواند تا ۱۲ نوع تخلف را ثبت کند.

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه موسسات خدمات هوشمند ترافیک به زودی ایجاد می‌شوند، افزود: با توجه به مصوبه‌ای که در حال اخذ از ستاد کل نیروهای مسلح هستیم بخش اعظمی از مباحث عملیاتی ترافیک برون سپاری می‌شود.

وی به موضوع استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در زمان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در دوره قبل، بحث برون‌سپاری برخی از امور مرتبط با ترافیک مطرح شد و امروز اعلام می‌کنم که قرار است بسیاری از مسوولیت‌های مرتبط با کنترل ترافیک به بخش خصوصی واگذار شود. موسساتی با عنوان خدمات هوشمند ترافیکی تأسیس خواهند شد که بدون نیاز به تماس چهره‌به‌چهره، مسئولیت کنترل تخلفات را برعهده خواهند داشت.

سردار حسینی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی رانندگان را به دولت پیشنهاد داده‌ایم، اضافه کرد: در این طرح رانندگانی که رتبه‌های یک و ۲ و سه دریافت می‌کنند از تسهیلات در انواع بیمه و خدمات عمومی بهره‌مند و از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح ایمنی و کیفیت رانندگی در کشور، اضافه کرد: این امتیازات می‌تواند شامل تخفیف در پرداخت جرایم، تسهیلات بیمه‌ای و دیگر امکانات ویژه باشد.

رییس پلیس راهور فراجا یادآور شد: هدف ما از اجرای این طرح، افزایش انگیزه رانندگان برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌ای است.

*

استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک پایتخت

سردار حسینی رییس پلیس راهور فراجا در پاسخ به ایرنا در مورد طرح ترافیک جدید تهران هم گفت: ما باید از قابلیت هوش مصنوعی در همه کنترل ها به ویژه در محدوده طرح ترافیک استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در حال بررسی است اما زمان اجرای آن هنوز معلوم نیست.

سردار حسینی عنوان کرد: بیش از ۲ سال است که ما برای کنترل ترافیک در جاده ها از پهپاد استفاده می کنیم اما با محدودیت هایی برای کنترل ترافیک در شهرها مواجهیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***