آلت تناسلی چندگانه معمولاً توسط جهش‌های ژنتیکی در اوایل رشد جنین ایجاد می‌شود.

کشف مردی با سه آلت تناسلی
به گزارش سلام نو به نقل از یورونیوز، پزشکان در بریتانیا می‌گویند مردی را یافته‌اند که در اثر یک وضعیت فوق‌العاده خاص دارای ۳ آلت تناسلی بوده است.

به طور شگفت‌انگیزی این مرد ممکن است هرگز از آناتومی منحصر به فرد خود اطلاع نداشته باشد، چرا که این کشف تنها پس از فوت او و اهدای جسدش به منظور انجام تحقیقات علمی انجام شد.

داشتن ۳ آلت تناسلی با عنوان «تری‌فالی» (Triphallia) شناخته می‌شود. در میان انسان‌ها برای اولین بار چهار سال پیش بود که چنین وضعیتی در یک پسر سه‌ماهه در عراق ثبت شد.

فرد بریتانیایی دومین مورد ثبت‌شده سه‌آلتی و اولین مورد در یک مرد بالغ است. این مرد سفیدپوست که به هنگام مرگ ۷۸ سال داشته است، از قدی حدود ۱.۸۰ و جثه‌ای متوسط تا درشت برخوردار بوده است.

به گفته پزشکان اندام تناسلی خارجی او کاملاً طبیعی به نظر می‌رسید. با این حال وقتی که محققان جسد او را تشریح کردند، متوجه شدند که او دو آلت تناسلی پنهان دیگر نیز دارد.

ّتحقیقات بیشتر نشان داد که مجرای ادرار او از هر دو آلت تناسلی اولیه و ثانویه عبور می‌کند. آلت تناسلی دوم او اگرچه اندازه‌ای کوچک‌تر از آلت تناسلی اول داشت، اما همچنان سه بافت اصلی آلت تناسلی یعنی جسم غاری، جسم اسفنجی و کلاهک را دارا بود.

سومین آلت تناسلی مرد که دقیقاً در پشت آلت تناسلی دوم قرار داشت، فاقد اتصال به مجرای ادرار همراه با جسم اسفنجی بود. پزشکان می‌گویند آلت تناسلی اصلی مرد در حالت غیرنعوذ حدود ۷.۶ سانتی‌متر و دو آلت تناسلی ثانویه و ثالث او حدود ۳.۸ سانتی‌متر طول داشتند. به طور کلی فردی که با اندام‌های اضافی زنده می‌ماند، بی‌سابقه نیست. هرچند تا کنون در اکثر موارد پزشکان شاهد تنها یک اندام مشابه ثانویه بوده‌اند.

آلت تناسلی از بافتی به نام توبرکال یا برجستگی تناسلی ایجاد می‌شود که یک برجستگی بافتی در ابتدای شکل‌گیری آلت تناسلی انسان در دوره جنینی است.

محققان اعتقاد دارند که آلت تناسلی چندگانه معمولاً توسط جهش‌های ژنتیکی در اوایل رشد جنین ایجاد می‌شود و جهش‌های ژنتیکی مرد ممکن است باعث سه برابر شدن برجستگی‌های تناسلی او شده باشد.

به دلیل قوانین اهدای جسد در انگلستان، محققان نمی‌توانند به هویت یا سابقه پزشکی این مرد دسترسی پیدا کنند. با این حال آنان در مورد تأثیر داشتن آلت‌های اضافی بر زندگی وی حدس‌هایی می‌زنند.

به عنوان مثال، به دلیل نبود هیچ چیز عجیب و غریب خارجی مطمئناً این امکان وجود دارد که مرد و شریک‌های عاطفی‌اش زندگی جنسی نرمالی داشته‌اند بدون اینکه شک کنند چیزی اشتباه است.

در عین حال به لحاظ پزشکی داشتن آلت‌های تناسلی متعدد اغلب می‌تواند باعث مشکلات سلامتی مانند انسداد ادرار یا اختلال نعوظ شود. همچنین این امکان وجود دارد که در حین رابطه جنسی آلت تناسلی اضافی او، اگر توانایی نعوذ را داشته، باعث به وجود آمدن درد در بدنش شده باشد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***