گربه با وزنی حدود ۱ تا ۱.۶ کیلوگرم کوچکترین گربه جهان است.

بامزه‌ترین و کوچکترین گربه جهان + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، پوشش بدن گربه خال‌زنگاری کوتاه و نرم، به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای است که با خال‌های قهوه‌ای زنگاری تزیین شده است. چهره‌اش با دو خط تیره روی هر گونه و چهار خط تیره از بالای چشم‌ها تا شانه‌ها مشخص می‌شود، که به این گربه ظاهری منحصر به فرد می‌بخشد.

عکس | کوچکترین گربه جهان

به نقل از روزیاتو، کوچکترین گربه جهان عمدتاً در جنوب هند و سریلانکا یافت می‌شود، اما به تازگی حضور آن در نپال نیز تأیید شد. این گربه در طیف وسیعی از زیستگاه‌ها از جمله جنگل‌های خشک و مرطوب، علفزارها، مناطق صخره‌ای و حتی مناطق کشاورزی زندگی می‌کند. جالب است بدانید که گربه خال زنگاری در ارتفاعات مختلف، از سطح دریا تا ارتفاع ۲,۱۰۰ متری، حضور دارند.

با وجود اندازه کوچک، گربه خال زنگاری شکارچی ماهر و فعالی است. این گربه عمدتاً شب‌فعال است و روزها را در پناهگاه‌های متراکم استراحت می‌کند. رژیم غذایی آن شامل پرندگان، پستانداران کوچک، حشرات، مارمولک‌ها و قورباغه‌هاست. مهارت‌های بالای درخت‌نوردی به این گربه کمک می‌کند تا هم در زمین و هم روی درختان به شکار بپردازد.

عکس | کوچکترین گربه جهان

علی‌رغم کمیاب بودن گربه خال زنگاری، مشاهدات اخیر نشان می‌دهد که این گونه ممکن است پر جمعیت تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد باشد. توانایی این گربه در کنترل جمعیت جوندگان و سازگاری نسبی با محیط‌های تغییر یافته توسط انسان، امیدهایی را برای بقای آن ایجاد کرده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***