برخی از واکسن‌ها نظیر واکسن آنفلوآنزای فصلی هر سال به گروه‌های پر خطر مثل کودکان زیر ۵ سال و به ویژه زیر ۲ سال، افرادی که دارای مشکلات مزمن در اعضایی نظیر مغز، قلب، ریه، کبد و کلیه هستند و اشخاصی که چاقی مفرط دارند، تزریق می‌شود و لازم است این واکسن هر سال در این افراد تکرار شود.

دو  دلیل کم شدن مرگ و میر کودکان

عبدالله کریمی درباره واکسیناسیون کودکان گفت: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری به اندازه واکسیناسیون در کاهش بیماری، ناتوانی و مرگ و میر افراد جامعه موثر نبوده است. واکسیناسیون هر سال از فوت ۲ و نیم میلیون کودک در جهان جلوگیری می‌کند و چنانچه از واکسن‌های بیشتری استفاده شود می‌توان از فوت ۲ میلیون کودک دیگر نیز جلوگیری کرد.
به گزارش سلام نو میزان در خبری نوشت:وی ضمن اشاره به اینکه تزریق واکسن به کودکان در مواردی می‌تواند منجر به کاهش انتقال بیماری به بزرگسالی که واکسن دریافت نکردند نیز شود ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کودکان کشور علیه بیماری‌های سل، هپاتیت B، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، میکروب هموفیلوس آنفلوانزا نوع B، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می‌‎شوند.

حدود ۲۴ سال است که کشور ما عاری از بیماری فلج اطفال است

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با بیان اینکه حدود ۲۴ سال است که کشور ما عاری از بیماری فلج اطفال است و دیگر شاهد بیماری‌های دیفتری و کزاز نیستیم، افزود: ناقلان مزمن بیماری هپاتیت B نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.
این متخصص اطفال افزود: اخیرا واکسیناسیون علیه میکروب پنوموکوک که عامل بیماری‌های عفونت گوش و سینوس‌ها، عفونت خون، مننژیت و ذات‌الریه است و در برخی از استان‌ها علیه روتا ویروس که عامل اسهال است آغاز شده و امیدواریم این اقدام در تمام استان‌ها انجام شود و به تدریج تعداد واکسن‌های قابل تزریق برای آبله مرغان، میکروب ویروسی آر اس وی (RSV)، واکسن‌های نوع جدید سل و (hpv) به واکسن‌های قبلی اضافه شود.

وی توضیح داد: برخی از واکسن‌ها نظیر واکسن آنفلوآنزای فصلی هر سال به گروه‌های پر خطر مثل کودکان زیر ۵ سال و به ویژه زیر ۲ سال، افرادی که دارای مشکلات مزمن در اعضایی نظیر مغز، قلب، ریه، کبد و کلیه هستند و اشخاصی که چاقی مفرط دارند، تزریق می‌شود و لازم است این واکسن هر سال در این افراد تکرار شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به اینکه برخی از واکسن‌ها هنگام سفر تزریق می‌شود و برخی دیگر به گروه‌های خاص نظیر کودکانی که نقص ایمنی دارند، پیوند اعضا انجام دادند و طحال ندارند زده می‌شود، بیان کرد: امیدواریم در بزرگسالان نیز واکسن‌های آر اس وی (RSV) و پنوموکوک به تدریج به سبد واکسیناسیون کشوری اضافه شود.

۲۳۳۲۱۷

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***