جمعی از مقامات و شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس اسوه مقاومت، جهاد و شجاعت در میدان نبرد با صهیونیسم را تسلیت گفتند.

واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار / جبهه مقاومت انتقام خون«ابوابراهیم»را می‌گیرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

در پی شهادت او، مسئولان و مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

جبهه مقاومت انتقام خواهد گرفت

جامعه اسلامی مهندسین در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: هرچند شهادت بزرگانی چون حاج قاسم سلیمانی، شهید نیل فروشان، شهید عزیز سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار ضایعه ای بزرگ برای محور مقاومت است، اما دنیا بداند که این مسیر سرخ تا محو صهیونیست غاصب و آزادی قدس شریف ادامه خواهد داشت و محور مقاومت به فضل خدای متعال از عراق تا فلسطین انتقام خون به ناحق ریخته شده رهبران خود و مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع را از دشمن زبون خواهد ستاند.

حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در پیام با بیان اینکه شهید سنوار اسطوره مقاومت و ایستادگی،بود. نوشت: تبریک و تسلیت در شهادت شخصیتی که خواب را از چشم جنایتکاران ربوده بود و با طراحی عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس را فرو ریخت.

مجمع پارلمانی بین‌المللی شهید سردار قاسم سلیمانی در پیامی آورده است: شهادت سنوار بی‌شک نه تنها مقاومت در غزه را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه رزمندگان و مدافعان جبهه مقاومت را بیش از پیش خواهد کرد. چرا که دیدند، چگونه فرمانده شجاعشان، برای دفاع از وطن فلسطین و آزادی قدس شریف تا آخرین لحظه در میدان جنگ، ایستاد و با افتخار به شهادت رسید.

شهادت یحیی سنوار روحیه مقاومت را دو چندان می‌کند

حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی با بیان اینکه بی‌شک این اقدام‌ بی‌شرمانه روحیه جنبش حماس و مقاومت را دو چندان خواهد کرد، نوشت: نتانیاهو تاریخ را از یاد برده است که ترور فرماندهان راه‌حل اساسی برای نابودی آنها نیست، ‌زیرا با ترور یک فرمانده، فرمانده‌ای دیگر از درون ملت مقاومت به پا می‌خیزد و با عزم و جزمی راسختر به مبارزه با آنها ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پیامی تصریح کرد: اگرچه یحیای شهید، در آسمان درخشان مقاومت اسلامی، مانند ستاره‌ای درخشان غروب کرد اما بی‌تردید نور پیام و تلالو جهادش با طلوع ستارگان درخشان‌تری، این سپهر خونبار را روشن‌تر خواهند ساخت و چشم آمریکا و سگ هار او را کور خواهد کرد.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیامی بیان کرد: بدون تردید خون این مجاهد بزرگ در راه آزادی قدس شریف، باعث رویش نسل جدیدی از فرزندان مبارز و مقاوم فلسطین و موجب بیداری و آگاهی بیش از پیش مسلمانان جهان و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد.

ترور فرماندهان مقاومت خواب اشغال نیل تا فرات را برهم می‌زند

سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه‌ای تاکید کرد:سکوت بی‌سابقه و همسویی عجیب مجامع بین المللی با جنایات توقف ناپذیر باند تروریست و تبهکار رژیم صهیونیستی در منطقه موجب گردید، سردمداران تبهکار این ولیده نامشروع پا را فراتر از خطوط قرمز گذاشته و با حذف فیزیکی و ترور رهبران محبوب ملت‌های فلسطین و لبنان، رویای سخیف و کودکانه خود یعنی اشغال نیل تا فرات را پی بگیرند که این موضوع با شجاعت و ادامه رهبران جدید مقاومت در منطقه هیچگاه محقق نخواهد شد.

حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای خود با بیان اینکه سردار رشید اسلام، یحیی سنوار اسوه‌ای در مقاومت، جهاد و شجاعت بود. و در میدان نبرد با صهیونیسم مزدور و آمریکای جنایتکار شهادت را بهترین هدیه می‌دانست، نوشت: ۲۳ سال زندان، همراه با شکنجه‌های رسواگر مدعیان دروغین دمکراسی و حقوق بشر و اکنون اقدام در به شهادت رساندن او همه گواه بر پایان ادعاهای استعمارگران است که دو قرن است، سلطه‌گری بر جهان دارند و اکنون با مقاومت اسلامی احساس می‌کنند به سقوط دردناک و ننگین رسیده‌اند و برای بقای حکومت پلید خود هر جنایتی را مرتکب می‌شوند.

محدثه شیری دبیرکل جمعیت بین‌المللی امت واحده در پیامی عنوان کرد: ما باید باور داشته باشیم و با استعانت از جهادتبیین، سایرین را نیز به این باور برسانیم که امروز، خط مقدم جمهوری اسلامی ایران، جبهه فلسطین و لبنان است. در حمایت از جبهه مقاومت، تک تک دختران و زنان ایرانی باید یک سفیر در تقویت پشت جبهه برای رزمندگان باشیم.

سنوار الگویی برای مقاومت شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به مجاهدت های سنوار اشاره کرد و نوشت: او همانند کوهی در برابر بادهای سهمگین ایستادگی کرد، از دشواری‌ها نهراسید و در برابر تمام فشارها و هجمه‌های بی‌رحمانه مقاومت کرد و خداوند متعال با شهادتی قهرمانانه، عزتی ابدی به او بخشید تا نمادی شود برای پایمردی، عزت و امید مجاهدان فلسطین و الگویی شد برای نسل حال و آینده تا به همگان نشان دهد که رهبران مقاومت تا آخرین نفس در مسیر آرمان فلسطین ایستاده‌اند.

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام تسلیتی تاکید کرد: شهید یحیی سنوار مجاهد والامقام و فرماند پرآوازه و خستگی‌ناپذیر و قهرمان مبارزه با رژیم خون آشام اشغالگر قدس بود. برای مجاهدی نستوه همچون سنوار که در اردوگاه پناهندگان فلسطین، چشم به جهان گشود و بیش از دو دهه از عمر سراسر مجاهدت خود را در زندان‌های مخوف رژیم اشغالگر سپری کرد و با آرزوی شهادت و لقاء الهی، لحظه‌ای از تلاش و فداکاری در راه آزادی قدس دریغ نورزید هیچ پاداشی جز شهادت انتظار و شایسته نبود.

حجت‌الاسلام محمد حسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیام خود آورده است: تصویر حماسی شهادت سنوار با لباس رزم در خط مقدم مبارزه در کربلای غزه و ایستاده در آوار در آن بنای ویران، نمادی از عروج انسانیت و اعلان پایان وضعیت تهوع‌انگیز دستگاه اهریمنی رسانه‌های جهان به اصطلاح آزاد و تحت سیادت مطلقه امپریالیستی غرب بود و شکوه شهادت در میدان «سنوار»، در ضمره قوی‌ترین، ماندگارترین و اصیل‌ترین روایت‌های تاریخ مبارزاتی آزادی‌خواهان جهان برای همیشه تاریخ ثبت شد.

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیام تسلیتی نوشت: خوشحالی رژیم صهیونیستی و حامیان آنها از به شهادت رساندن رئیس سرافراز دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از جنس خوشحالی قاتلان شهدای کربلاست که شهادت را پایان کار پنداشتند غافل از اینکه شهادت امام حسین (ع) و یارانش آغاز کار برای پایان حکومت یزیدی بود.

تکمیل می‌شود

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***