عراقچی، وزیر خارجه ایران گفت: موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود.

تداوم تلاش دیپلماتیک ایران در کازان روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، عراقچی، وزیر خارجه ایران گفت: موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود و ملاقات‌های دوجانبه‌ای میان آقای پزشکیان با سران کشورهای عضو و دیگر کشورهایی که به عنوان مشارکت کننده و ناظر دعوت شدند، تنظیم شده است.

بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

الان یک درک و نگرانی مشترکی نسبت به حملات و جنایاتی که از سوی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انجام می‌شود، در میان کشورهای منطقه ایجاد شده است.

این مهمترین کاری بود که باید در منطقه انجام می‌شد تا کشورهای این منطقه به یک فهم و نگرانی مشترک در خصوص سیاست‌های رژیم صهیونیستی برسند و طبیعی است وقتی که شرایط اینگونه میشود اقداماتی هم متعاقباً انجام خواهد شد.

پیرو این موضوع رایزنی‌ها و مشورت‌هایی میان کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در جریان است و مجموعه این رایزنی‌ها بسیار موثر بوده برای اینکه یک صدای واحد در سطح بین المللی برای توقف درگیری در لبنان و غزه و ایجاد آتش بس پدید آمده است و این صدا هر روز در حال قوی تر شدن است و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

موج بعدی اقدامات ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود و ملاقات‌های دوجانبه‌ای میان آقای پزشکیان با سران کشورهای عضو از جمله روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی و دیگر کشورهایی که به عنوان مشارکت کننده و عضو ناظر دعوت شدند، تنطیم شده است.

این اجلاس یک حضور گسترده خواهد بود و یک فرصت بسیار مناسب برای رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای مختلف به حساب می‌آید و ان‌شالله ما هم از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***