عراقچی گفت: «احتمال بروز جنگ در منطقه احتمال جدی است و هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد.»

عراقچی: خطر جنگ ویرانگر جدی است

به گزارش سلام نو به نقل از هم میهن، عراقچی در جریان دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، نسبت به وضعیت منطقه هشدار داد و گفت: «احتمال بروز جنگ در منطقه احتمال جدی است و هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد.»

عراقچی در جریان این سفر که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز موسوم به «۳+۳» انجام شد، با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، هاکان فیدان، همتای ترک خود و آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز دیدار کرد.

دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه، در قالب دیدار جمعی وزرای خارجه حاضر در این اجلاس با اردوغان رخ داد. دیداری رسمی میان عراقچی و اعضای شورای سیاسی حماس نیز برگزار شد. عراقچی در جریان دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، نسبت به وضعیت منطقه هشدار داد و گفت: «احتمال بروز جنگ در منطقه احتمال جدی است و هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد.»

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان این سفر به اظهارات اخیر بایدن نیز واکنش نشان داد. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز گذشته در اظهاراتی مدعی شد که از زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران باخبر است. عراقچی در واکنش به این اظهارنظر، در توئیتر نوشت:‌«هر که علم و آگاهی از «زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران» داشته باشد و یا تجهیزات و پشتیبانی برای چنین حماقتی در اختیار قرار داده باشد، منطقاً مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت.»

استانبول چندمین مقصد سفرهای فشرده رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان است که با هدف رایزنی‌های منطقه‌ای انجام می‌شود. عراقچی پیش از سفر به ترکیه، به قاهره رفت. عراقچی بعد از ورود به قاهره، با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور و بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه پیش از قاهره به اردن رفته بود و در امان با ملک عبدالله دوم پادشاه و ایمن‌الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار کرد. عراقچی پیش از این نیز سفرهایی به قطر، عربستان سعودی و عمان داشت.

عراقچی  دیروز در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه ترکیه گفت: احتمال بروز جنگ در منطقه همچنان یک احتمال جدی‌ است و هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی خواهان این وضعیت نیست.

سیدعباس عراقچی در این نشست با اشاره به اینکه پس از مذاکرات مهم دیروز در قالب ۳+۳ در خصوص قفقاز؛ گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه داشته است، گفت: دیروز دومین نشست قفقاز جنوبی را متعاقب نشست اول در تهران داشتیم و با موفقیت برگزار شد. مشارکت‌کنندگان‌ با تاکید بر صلح و ثبات در قفقاز تحقق صلح را تجلی همکاری میان کشورهای منطقه دانستند و مخالفت خود را با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای اعلام کردند.

مبارزه با تروریسم مشکل دو طرف هست، تامین امنیت مرزی، مسائل زیست محیطی، افزایش همکاری در حوزه انرژی و سرمایه‌گذاری مشترک، تقویت ارتباطات بانکی و گردشگری و همچنین استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی دو طرف بود. سال ۲۰۲۵ به عنوان سال فرهنگی دو طرف عنوان شده و برنامه‌های متنوعی را داریم و مطمئن هستیم که ایران و ترکیه به عنوان دو کشور که فرهنگ کهنی دارند می‌توانند پیوندهای میان یکدیگر را تحکیم کنند.

وزیر امور خارجه افزود: در موضوعات منطقه‌ای و به‌خصوص تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و رویکرد این رژیم برای گسترش جنگ در منطقه که مورد قبول هیچ طرفی در این منطقه هم نیست صحبت کردیم و هر دو کشور بر این باور هستیم که نسل‌کشی در غزه و جنایات در لبنان باید سریعاً متوقف شود و همه کشورهای اسلامی باید از تمام ظرفیت‌های خود جهت توقف اسرائیل استفاده کنند. منطقه بشکه باروت شده که این می‌تواند جهان را با مخاطره جدی مواجه کند و احتمال بروز جنگ همچنان جدی است و هیچ‌کس به غیر از رژیم صهیونیستی خواهان این مسئله نیست ولی ما آماده هر سناریویی هستیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***