فرستاده آمریکا در امور لبنان گفت: راه‌حلی برای درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل امکان‌پذیر است، اما اوضاع از همان چیزی که می‌ترسیدیم رخ داده و اوضاع از کنترل خارج شده است.

مقام آمریکایی: اوضاع در لبنان از کنترل خارج شده است
به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، الجزیره نوشت: آموس هوخشتاین گفت: پیوند دادن سرنوشت لبنان به سایر درگیری‌ها در منطقه به نفع مردم لبنان نیست.

فرستاده ویژه آمریکا در یک کنفرانس خبری در بیروت افزود: راه‌حلی برای درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل امکان‌پذیر است، اما اوضاع از همان چیزی که می‌ترسیدیم رخ داده و اوضاع از کنترل خارج شده است».

هوخشتاین همچنین مدعی شد: ایالات متحده به شدت مشتاق است که اطمینان بیابد این آخرین جنگی است که در طی نسل‌ها لبنانی‌ها شاهد آن خواهند بود. ایالات متحده می‌خواهد هر چه زودتر به این درگیری پایان دهد، و این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم. ما با دولت لبنان و اسرائیل رایزنی می‌کنیم تا یک بار برای همیشه فرمولی برای پایان دادن به این درگیری پدید آوریم. تعهدی که ما داریم این است که مناقشه را بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل حل کنیم.»

این دیپلمات آمریکایی گفت: قطعنامه ۱۷۰۱ بهترین راه برای پایان دادن به درگیری بود اما صادقانه بگویم هیچکس به آن پایبند نیست. هیچیک از طرف‌ها این قطعنامه را اجرا نمی‌کند. عدم اجرای این قعطنامه در طی سالهای گذشته به مناقشه‌ای که امروز در آن قرار داریم کمک کرد.

گفتنی است قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل که به آخرین دور درگیری بین اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ پایان داد، خواستار عاری شدن جنوب لبنان از هر سلاحی به جز ارتش لبنان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***