لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل مستقر شده و ما به زودی می‌توانیم این سیستم ضدموشکی را عملیاتی کنیم.

استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، العربیه: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه تنها تل‌آویو تصمیم خواهد گرفت که چگونه به تهران پاسخ دهد، تاکید کرد که واشینگتن برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

او افزود، سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل مستقر شده و ما به زودی می‌توانیم این سیستم ضدموشکی را عملیاتی کنیم.

آستین در ادامه گفت: «اسرائیل به تنهایی تصمیم خواهد گرفت که چگونه به ایران پاسخ دهد»

با این حال، آستین از بیان اینکه آیا این سیستم دفاع موشکی آماده عملیات است یا خیر خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، آستین گفت: «ما توانایی این را داریم که خیلی سریع آن را عملیاتی کنیم و همان رویکردی را دنبال می‌کنیم که هدف ما بوده است».

روز دوشنبه گذشته، بخش‌هایی از این سامانه پیشرفته ضدموشکی همراه با تعدادی از کارشناسان نظامی ارتش آمریکا برای عملیاتی کردن آن، وارد اسرائیل شد.

قابلیت‌های سامانه «تاد»

هدف سامانه ضدموشکی «تاد» که توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای وزارت دفاع ساخته می‌شود، سرنگونی موشک‌های بالستیک در داخل یا خارج از فضا است.

این موشک‌ها حاوی کلاهک نیستند، بلکه سلاح‌های جهشی محسوب می‌شوند، به این معنی که پس از شلیک از پرتابگرهای نصب شده روی کامیون‌ها، اهداف خود را با سرعت بسیار بالا از بین می‌برند.

این اقدام آمریکا در حمایت از تل‌آویو در حالی انجام می‌شود که اسرائیل در حال آماده‌سازی برای حمله به سایت‌هایی در داخل ایران در پاسخ به حمله موشکی تهران در اول اکتبر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***