‬ مستمری والدین شهدا بر‬ اساس‬ لایحه‬ بودجه‬ ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

میزان افزایش مستمری والدین شهدا در ۱۴۰۴

بر‬ اساس‬ لایحه‬ بودجه‬ ۱۴۰۴‬؛‬ بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌مکلف‌است در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و ‌درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، افراد تحت ‌تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان ‌شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد، با انجام آزمون وسع و توجه به دهک‌های درآمدی کمک‌معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آئین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود، پرداخت کند.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این بند که توانایی انجام کار داشته و با وجود فراهم شدن ‌شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌شوند.

همچنین بر اساس لایحه بودجه مستمری والدین شهدا به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ ‬لایحه بودجه ۱۴۰۴ امروز از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد و این بودجه با رقم ۶,۴۰۰ هزار میلیارد تومان بسته شد.

این لایحه متشکل از چهار زیر بخش شامل احکام، سقف منابع بودجه عمومی دولت، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی و فروض براورد منابع و مصارف است. این بودجه از حیث منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر ۱۱۸ میلیون و ۹۶۶ هزار میلیارد ریال است و بودجه عمومی کشور به حدود ۶,۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***