وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه رئیس جمهور به روسیه سفر کرده در گفتگویی بیان کرد که آینده بریکس نویدبخش است.

عراقچی: آینده بریکس نویدبخش است

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس به کازان روسیه سفر کرده، در مصاحبه با شبکه روسی "ایزوستیا" بیان کرد که ایالات متحده به سیاست هژمونیک و تهاجمی خود در نظم نوین جهانی ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه ایران گفت: با این حال، ایالات متحده به تدریج موقعیت خود را از دست می‌دهد و کشورهایی که به بریکس می‌پیوندند از تغییرات در نظم جهان با هدف عدالت و صلح حمایت می‌کنند.

عراقچی با بیان اینکه آینده بریکس نویدبخش است بیان کرد که کشورهای بیشتری برای پیوستن به این گروه ابراز تمایل می‌کنند.

وی اظهار داشت: این نشان می‌دهد که دولت‌ها از اهمیت بریکس آگاه هستند و ایدئولوژی آن را به اشتراک می‌گذارند که هدف آن ایجاد نظم جهانی مبتنی بر عدالت و صلح است.

روز گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در راس هیئتی سیاسی و اقتصادی به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس وارد کازان روسیه شد.

پزشکیان در نشست سران که امروز برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت‌های متقابل بریکس و جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و ارائه 5 پیشنهاد مهم در راستای تحقق اهداف تشکیل این نهاد بین‌المللی تصریح کرد: پیگیری برنامه‌های بسیار متنوع درون‌گروهی، بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک مشکل خواهد بود، پیشنهاد می‌کنم بررسی چگونگی تشکیل این دبیرخانه در دستور کار وزارتخانه‌های امور خارجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***