رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزان در قم، افزود: موضوع مهاجرت باید با مدیریت و ورود و خروج کنترل شود؛ رهاشدگی که وجود دارد انضباط در ساختارهای دولتی از جمله بهداشتی و آموزشی را دچار اختلال کرده که باید تحت کنترل باشد و زیرساخت‌ها پیش‌بینی شود.

خداحافظی با کلاس‌های دارای بیش از ۳۵ دانش‌آموز

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بر اساس سند تحول آموزش‌وپرورش، حضور بیش از ۳۵ دانش‌آموز در کلاس ممنوع است که امیدواریم این امر تا پایان برنامه هفتم با ساخت توسعه و احداث مدارس محقق شود.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنی، حمیدرضا خان محمدی امروز در آیین افتتاح مدرسه بزرگ‌مقیاس دکتر برقعی در قم، با بیان این‌که این مدرسه جزو مدارس خاص در کشور است که با فرازوفرودهایی امروز تقدیم دانش‌آموزان می‌شود، گفت: آن مواردی که در معماری مدارس موردنظر است و در سند تحول و نقشه راه تاکید شده، تا حدودی در ساخت این مدرسه به آن توجه شده است.

وی افزود: در برنامه هفتم 200 مجتمع بزرگ‌مقیاس که تقریبا یک هزار دانش‌آموز همه مقاطع تحصیلی را در برمی‌گیرد و به همه ساحت های تربیتی توجه شده باید احداث شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مدارس، گفت: با درایت خیران و تلاش مسوولان، مهرماه امسال هشت هزار کلاس درس در سراسر کشور تحویل آموزش‌وپرورش شد.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تاکید شده تربیت تک ساحتی باید به چند ساحتی در حوزه‌های مختلف تبدیل شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که حق بچه‌های مدرسه دولتی است که در چنین پروژه‌هایی تحصیل کنند، بیان کرد: فضا و تجهیزات مهم‌ترین رکن تقویت آموزش دانش‌آموزان است که با درایت خیر و همراهی خانواده و مسوولان استان این امر در مدرسه دکتر برقعی محقق و این مدرسه با یک هزار دانش‌آموز در 2 شیفت فعال شد.

خان محمدی با تاکید بر تلاش و کوشش دانش‌آموزان بر اعتلای کشور، خاطرنشان کرد: در هر استانی که کلاس‌های مدرسه در بالاترین کیفیت و سطح قرار داشته باشد، آن استان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری و فنی رشد خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس سند تحول آموزش‌وپرورش، حضور بیش از 35 دانش‌آموز در کلاس ممنوع است که امیدواریم این امر تا پایان برنامه هفتم با ساخت توسعه و احداث مدارس محقق شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزان در قم، افزود: موضوع مهاجرت باید با مدیریت و ورود و خروج کنترل شود؛ رهاشدگی که وجود دارد انضباط در ساختارهای دولتی از جمله بهداشتی و آموزشی را دچار اختلال کرده که باید تحت کنترل باشد و زیرساخت‌ها پیش‌بینی شود.

خان محمدی ابراز امیدواری کرد که با ساخت‌وسازهای فضای آموزشی روزی برسد که در شهر قم مشکل فضای آموزشی نداشته باشیم.

به گزارش تسنیم، مدرسه بزرگ‌مقیاس دکتر برقعی در زمینی به مساحت چهار هزار و 460 مترمربع و زیربنای سه هزار و 190 مترمربع به همت خیر دکتر سیدمحمد برقعی و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان در سه طبقه احداث و تجهیز شده و تحویل مجموعه آموزش‌وپرورش استان شد.

مدرسه خیری دکتر سیدمحمد برقعی علاوه بر 14 کلاس درس، چهار کارگاه و آزمایشگاه، 15 اتاق اداری و جنبی و همچنین نمازخانه‌ای به مساحت 250 مترمربع دارد.

این مدرسه بزرگ‌مقیاس ضمن بهره‌مندی از شاخصه‌های معماری اسلامی ایرانی، مجهز به سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی، سیستم جمع‌آوری آب خاکستری و همچنین آبگرمکن خورشیدی است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***