شاهرخ بیانی بازیکن اسبق استقلال گفت: آیا می توان با تفکرات صبا باتری در باشگاهی با میلیون ها طرفدار در ایران وسراسر جهان مدیریت کرد؟

شاهرخ بیانی: مشکل استقلال رامین رضاییان است!
به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، شاهرخ بیانی کاپیتان و ستاره سابق استقلال، پیرامون شرایط فعلی این تیم صحبت کرد. چکیده ای از حرف های این ملی پوش پرافتخار را بخوانید:

* خیلی حرف ها درباره بازی استقلال برابر خیبر و بازیکنان و ۳ گلی که استقلال خورد دارم اما اگر اجازه بدهید از اول اول شروع کنم!

* اول اول همان واگذاری استقلال به هُلدینگ خلیج فارس است. چرا باشگاه بزرگ، مردمی و پرطرفدار استقلال به شرکتی واگذار شد که شناختی از فوتبال و باشگاهداری نداشته و حتی من شنیدم سهامداران آن از بابت خرید این باشگاه ناراضی بوده و اعتراض داشته اند؟

* آقایان خیلی راحت از کنار اسم استقلال و این جا به جایی که به ضرر استقلال شده، کلی شهرت و سود برده اند. اگر دوستان می خواستند تبلیغات تلویزیونی بدهند کلی باید هزینه می کردند.

* اتفاقا ما استقلالی ها هم معترض هستیم و به قول یک مثل قدیمی می گوییم که " از طلا گشتن پشیمان شدیم، مرحمت فرموده استقلال را دوباره به وزارت ورزش برگردانید!"

* آقایان وقتی باشگاه استقلال را خریدند شعار قهرمانی در آسیا را سردادند و کلی مصاحبه کردند اما الان با این مدیریت باید مراقب باشیم این تیم به دسته پایین تر سقوط نکند!

* واگذاری به خودی خود اتفاق خوبی است اما باید این باشگاه به شرکت یا اشخاصی واگذار می شد که هم علاقمند باشند و هم تخصص این کار را داشته باشند.

* من دوست ندارم اسم بیاورم اما صباباتری الان کجاست؟ آیا می توان با تفکرات صبا باتری در باشگاهی با میلیون ها طرفدار در ایران وسراسر جهان مدیریت کرد؟

* من فصل گذشته سرتمرین استقلال رفتم، بارها و بارها از جواد نکونام حمایت کردم چون می دیدم این استقلال با همه مشکلات توان قهرمانی دارد.

* استقلال با همان شرایط صدرنشین بود. نکونام و خطیر با همان شرایط کنار آمده و می توانستند بعد از قهرمانی برای همکاری یا قطع همکاری تصمیم بگیرند اما مالک جدید وسط آمد و یک تصمیم عجولانه، احساسی و شتابزده گرفت تا استقلال نتواند به عنوان قهرمانی برسد.

* فرشید سمیعی انسان قابل احترامی در حوزه کاری خودش است اما فوتبال فرق می کند و مدیر متخصص خودش را می خواهد. مقصر اصلی کسانی بودند که او را انتخاب کردند.

* در آن مقطع اول فصل که هنوز تکلیف نکونام معلوم نبود، چه کسی دو بازیکن از بوسنی خرید؟ باشگاه استقلال یا هُلدینگ یا شهریاری؛ چرا؟

* من مصاحبه آتیلا حجازی با خبرورزشی را خواندم که گفته بود مدیران دنبال انتخاب سرمربی خارجی به عنوان جانشین جواد نکونام بودند. قطعا این مسائل به گوش نکونام هم رسیده بود و با این وضعیت نباید در استقلال می ماند.

* دعوای نکونام و علی خطیر رودر رو و مشخص بود اما دعوای جواد و مدیریت جدید پنهانی یا به قول معروف زیر فرش پنهان بود!

* مهم ترین یا بزرگ ترین اشتباه جواد نکونام در فصل نقل و انتقالات رقم خورد. جایی که استقلال به بهترین خط دفاعی لیگ دست زد.

* یکی از مشکلات اصلی خط دفاع این تیم رامین رضاییان است. من شاهرخ بیانی ادعایی ندارم اما بزرگ ترین علامت سئوال برای من این بود که چرا صالح حردانی رفت؟

* من تصور می کنم وقتی با رامین رضاییان مذاکره کرده و از او اوکی گرفتند، دیگر احساس کردند نیازی به نگه داشتن صالح حردانی نیست و به همین دلیل خیلی راحت او را از دست دادیم.

* رامین رضاییان با میل فراوان به هجوم و گلزنی، از دفاع کردن تا حد زیادی غافل می شود و همه تیم ها هم این موضوع را فهمیده اند. پُشت سر رامین و فضای خالی سمت راست استقلال را هدف قرار می دهند و نتیجه هم می گیرند.

* کوین یامگا را من در نساجی بیشتر شناختم. یک بازیک حرفه ای ، با شخصیت، جنتلمن و به شدت فنی است. باشگاه استقلال همان طور که گفتیم به لطف مدیران غیرفوتبالی به لئوناردو پادووانی هم ظلم کرد.

* من نمی گویم بازیکن استقلال باید معلم اخلاق باشد اما یک فوتبالیست، فوتبالیست است و باید در رشته خودش الگو باشد.

* یک زمانی مگر به همین راحتی کسی می توانست پیراهن استقلال را بپوشد؟ باید ستاره تیم خودش می شد، ستاره فوتبال ایران می شد و حتی به تیم ملی هم می رسید و بعد به استقلال می آمد.

* من نمی خواهم اسمی بیاورم اما شما گل سوم خیبرخرم آباد را ببینید که یکی از مدافعان استقلال می توانست فقط با یک پا انداختن، جلوی گُل شدن توپ را بگیرد ولی با بی خیالی و سهل انگاری کاری نکرد.

* مهاجمی فیکس بازی می کند اما از اول تا آخر مسابقه فقط سه بار اسمش را شنیدیم، یک بار اول بازی گزارشگر او را معرفی کرد، یک ار خطایی انجام داد که به خیر گذشت و آخر سر هم هنگام تعویض!

* پرسپولیس بالانس است و چند بازیکن تکنیکی دارد و بقیه هم با تمام وجود برای موفقیت تیم خود می جنگند اما اینجا بازیکن فیکس ما در زمین راه می رود، آن یکی به فکر زدن تمام ضربات ایستگاهی و کاشته است، دیگری بعد باخت می خندد

* استقلال بیمار است، مریض شده و این بیماری حاد است. این تیم نیاز به جراحی کامل دارد و اگر به رفتن باشد باید همه بروند!

* مشکل استقلال فقط سرمربی یا تعویض و تغییر سرمربی نیست که با رفتن جواد نکونام و سهراب بختیاری زاده و آمدن موسیمانه حل شود.

* بی تعارف گُنده تر از موسیمانه و کارلو آنجلوتی هم نمی تواند این استقلال را درست کند. در تیمی که شنیدم یک بازیکن ۷۰ میلیارد تومان آب خورده یا اینکه بازیکنی بیشتر از ۳۰ میلیارد تومان دریافتی داشته است، نمی توان خیلی از لحاظ فنی کاری کرد.

* موسیمانه یک خارجی است که تا بخواهد این استقلال را بشناسد دو ماه زمان برده و نیم فصل اول لیگ به اتمام می رسد.

* من به شدت رئالی هستم! از تحقیر استقلال خیلی ناراحت شدم اما رئال حق اش بود! به نظرم بازیکنان رئال در ورزشگاه خانگی با غرور خاصی بازی می کردند.

* به عنوان یک استقلالی دوست دارم این تیم در عربستان بتواند موفق شود. ما ایرانی ها دوست داریم برابر تیم های عربستانی ببریم اما با این وضعیت چنین امکانی وجود ندارد.

* به نظر من اگر می خواهید مشکل استقلال را پیدا کنید، کافی است عکس معارفه موسیمانه را با دقت نگاه کنید.

* وقتی دیدم علی جباری، سلطان تاج سابق و کاپیتان و اسطوره ما گوشه تصویر ایستاده و محمد نوری در کنار سرمربی جدید و خارجی، پیراهن آبی استقلال را دستش گرفته، دلم گرفت.

* بزرگان استقلال و پیشکسوتان یک حجب و حیایی دارند و شاید آن لحظه خیلی متوجه نشده یا رعایت کرده که حاشیه جدیدی درست نشود اما وظیفه دوستان و مدیران باشگاه چیست؟ چرا هیچ کس جلو نرفت که این مسئله و بزرگ تر بودن علی آقا جباری را یادآوری کند؟

* می پرسم فشار روی بازیکن استقلال بیشتر است یا آن کارگر زحمتکش طرفدار استقلال که ماهی ۱۵ میلیون تومان دستمزد می گیرد، زن و بچه دارد و مستأجر هم هست؟

* خودم بازیکن استقلال و تیم ملی بودم و معنی فشار را هم خوب می دانم اما خدا شاهد است حواسم بود که جوری برای استقلال بازی کنم که فحش نخورم! استقلال و پرسپولیس بازیکن نازنازی نمی خواهند!

* مگر محمد پنجعلی یا حمید درخشان ۱۰، ۱۵ سال در پرسپولیس بازی نکردند؟ مگر شاهین ما (شاهین بیانی)، جواد زرینچه یا صادق ورمزیار ۱۰، ۱۵ سال در استقلال توپ نزدند؟

* از تیم ملی نوجوانان همبازی ناصرمحمدخانی بودم و می دانم چه اعجوبه ای بود. او کارهایی در اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰ می کرد که این سال ها لیونل مسی می کرد. او بدون رقیب، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***