ترافل میوه های تابستانی یکی از دسرهای مطلوب برای فصل گرما می باشد.<br/>گفتنی است ترافل میوه های تابستانی به دلیل طعم دلنشین در بسیاری از مهمانی سرو می شود.

مواد لازم برای ترافل میوه های تابستانی :





















 توت فرنگی یخ زده



 400 گرم



 پودر قند



 120 گرم



 آب



 4 قاشق غذا خوری



 پوست رنده شده لیمو



یک عدد


برای لایه اصلی ترافل میوه های تابستانی :

































پنیر خامه ایی



500 گرم



 ماست توت فرنگی



 یک لیتر



 شیرینی تر رولت



به مقدار لازم



کاستارد آماده



یک لیتر



تمشک



250 گرم



توت فرنگی تازه



250 گرم



برگ نعنا



برای تزیین


طرز تهیه ترافل میوه های تابستانی

لازم به ذکر است برای تهیه دسر ترافل میوه های تابستانی باید در ابتدا سس آن را آماده کرد.

باید در نظر داشت که برای تهیه سس ، باید توت فرنگی های یخ زده را در یک قابلمه کوچک قرار داده و سپس آن را بر روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم به گونه ای که توت فرنگی ها کمی نرم شود و بعد با استفاده چنگال توت فرنگی های نرم شده را له می کنیم تا پوره ای شکل شود.

در مرحله بعد باید رنده پوست لیمو ترش، شکر و آب را به توت فرنگی پوره شده اضافه می کنیم به مدت  5 دقیقه آن را بر روی حرارت قرار می دهیم تا سس غلیظ شود و بعد آن را در یخچال می گذاریم تا خنک شود.

باید یاد آور شد که مدت زمان مذکور متناسب با حجم مواد و همچنین اندازه شعله گاز متفاوت خواهد بود.

در مرحله بعد باید پنیر خامه ای را با استفاده از هم زن و یا چنگال می زنیم تا نرم شود و بعد ماست میوه ای را اضافه می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا به درستی با هم مخلوط شود و ترکیبی یکنواخت به دست بیاید.

کف ظرف مخصوص سرو را با رولت می پوشانیم و بر روی رولت کمی پودر قند می ریزیم و بعد کاستارد را روی آن قرار دهید. ترکیب ماست و پنیر خامه ایی را روی آن بریزید.

در مرحله بعد باید سس آماده شده را بر روی ترکیب ماست و پنیر می ریزیم و سپس یک لایه تمشک و یک لایه توت فرنگی را به ترتیب روی لایه های قبلی می ریزیم.

باید توجه داشت این مراحل را تا انتها تکرار می کنیم و بعد لایه آخر که سطح ظرف را تشکیل می دهد با سس می پوشانیم  و برای تزیین نیز می توان از برگ های تازه نعناع استفاده کرد.

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که ترافل میوه های تابستانی را باید سرد سرو کرد، از همین رو توصیه می شود حداقل  یک ساعت آن را در داخل یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد و بعد آن را سرو می کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***