آفت دهان یکی از عارضه هایی است که امروزه برخی از کودکان  بنا به دلایل مختلف به آن مبتلا می شوند عارضه ای  که برای کودکان دردناک است و حتی در برخی از مواقع غذا خوردن را برای آنها نیز سخت خواهد کرد.

گفتنی است که آفت دهان به زخم های کوچک سفید رنگ گفته می شود که در بخش های مختلفی از دهان مانند زبان، لب ها و یا داخل گونه ها اتفاق می افتد.

بررسی دلایل ابتلا به آفت

بنا به اظهار نظر پزشکان ابتلا به آفت می تواند بنا به دلایل مختلفی در کودک رخ دهد از این رو در ادامه به معرفی برخی از این عوامل می پردازیم.

مصرف غذاهای تند

مصرف غذاهای چرب

حساسیت غذایی

وراثت

کمبود برخی از ویتامین‌ها

کمبود مواد معدنی

اختلالات هورمونی

به طور کلی باید در نظر داشت که بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که آفت دهان درمان کامل و قطعی ندارد اما این درحالی است که می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی و یا رعایت کردن برخی از موارد برای مدت زمانی این عارضه را درمان کرد به عبارت ساده تر آفت دهان درمان ریشه ای و ماندگار ندارد.

روش های خانگی درمان آفت دهان کودکان

بدیهی است که استفاده از روغن درخت چای یکی از مهم ترین درمان های خانگی برای برطرف کردن آفت دهان کودکان محسوب می شود برای استفاده از این روش باید روغن درخت چای را به صورت مستقیم بر روی آفت دهان مالید  تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی آفت دهان از بین برود.

جالب است بدانیم که استفاده از ژل آلوئه ورا خود می تواند یکی دیگر از درمان های خانگی مناسب برای برطرف کردن آفت دهان باشد چرا که همان گونه که می دانیم آلوئه ورا برای تسکین بسیاری از دردها و همچنین درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر می باشد بنابراین می‌توان با استفاده از ژل آلوئه ورا نیز آفت دهان کودک را به راحتی درمان کرد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که مصرف منظم میوه  پاپایا نیز می‌تواند در درمان آفت دهان کودک بسیار موثر باشد برای استفاده از این روش باید کودک هر روز به صورت منظم یک تکه میوه پاپایا را مصرف کند.

یکی دیگر از روش های مناسب برای درمان آفت دهان کودک استفاده از آب انگور به عنوان دهان شویه می باشد برای استفاده از این روش باید آب چند عدد انگور را گرفته و سپس آن را به عنوان دهان شویه استفاده کرد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که رعایت رژیم غذایی مناسب نیز می‌تواند در عدم ابتلا به آفت دهان و یا درمان آن نیز بسیار موثر باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***