چند وقتي است كه حضور فرزندان سينماگران در آثار سينمايي بيشتر شده است، تا جايي كه خيلي از منتقدان اين مسأله، از آن با عناويني چون حضور آقازاده‌هاي سينمايي و يا ورود «ژن خوب» به اين عرصه ياد مي‌كنند و به مناسبت ورود فرزند پرویز پرستویی به عرصه بازیگری به چهل بازیگری که به واسطه شغل والدین خود وارد دنیای سینما شدند خواهیم پرداخت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: این یک روال عادی است که پدر و مادرها سعی می‌کنند فرزندانشان را به سمت حرفه‌ای سوق دهند که شغل خودشان است! همه ما بارها و بارها چنین چیزی را دیده‌ایم، هرچند ممکن است خلاف این امر نیز ثابت شود، اما بازیگری هم مثل دیگر مشاغل همین خاصیت را دارد! با این تفاوت که بازیگران به‌راحتی می‌توانند فرزندانشان را بدون داشتن تجربه لازم و فقط به پشتوانه‌ واسطه، وارد فیلم‌ و سریال‌ کنند و از آن به بعد بچه‌ها به راحتی استعدادشان کشف شود یا سال‌های سال از یک سریال ضعیف به سریال ضعیف دیگری بروند! در ادامه کارنامه تعدادی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

۲۱- بهار ارجمند

تاریخ تولد : ۱۳۵۹

والدین :‌انوشیروان ارجمند و بانو امین

بهار ارجمند متولد ۹ فروردین ۱۳۵۹ در مشهد، دختر انوشیروان ارجمند و خواهر برزو ارجمند است، وی لیسانس رشته فلسفه از “دانشگاه علامه طباطبایی” است اما با توجه به علاقه ای که به هنر هفتم دارد بازی در تئاتر را از پنج سالگی آغاز کرده است، بهار بازیگر توانایی است البته او بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت می کند. او با معلومات بالا و آموخته هایش از پدر روی صحنه همیشه عالی بوده و به همین دلیل بود که در سن 13 سالگی “بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر” را از آن خود کرد و پس از آن در تئاترهای بسیاری به ایفای نقش پرداخت و تا کنون در بیش از ده فیلم سینمایی و سریال به ایفای نقش پرداخته است.

وی همچنین برادر زاده داریوش ارجمند می باشد.

۲۲- رضا داوود نژاد

والدین : علیرضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد  فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما و همسر غزل بدیعی متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران می باشد، وی همچنین برادر زهرا داوودنژاد است.

۲۳- پولاد کیمیایی

والدین :مسعود کیمیایی و گیتی پاشایی

پولاد کیمیایی، فرزند مسعود کیمیایی، کارگردان و گیتی پاشایی، خواننده ایرانی، در ۲۳ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد، شروع فعالیت سینمایی او با فیلم " سرب " (مسعود کیمیایی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۶۷ بود و با حضور در فیلم " تجارت " ساخته پدرش، از آلمان به ایران آمد و در ایران ماند و در فیلم‌های پدرش در نقش‌های دوم ظاهر شد، به نظر برخی بهترین کار او را می‌توان سریال "مرگ تدریجی یک رویا " دانست که وی با گریمی خاص و نقشی متفاوت ظاهر شده‌است.

۲۴- مارال فرجاد

والدین : جلیل فرجاد

مارال فرجاد بازیگر ایرانی، متولد مرداد ۱۳۶۱ در تهران و دختر جلیل فرجاد و خواهر مونا فرجاد بازیگر ایرانی است، وی فارغ‌التحصیل رشته عکاسی و فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۴ با فیلم شام عروسی آغاز کرد، این هنرمند در فیلم‌هایی چون «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «پسران آجری» (۱۳۸۵) و «دوشیزه باران» (۱۳۸۶)؛ و مجموعه‌هایی نظیر «کت جادویی» (۱۳۷۸–۱۳۷۷)، «عملیات ۱۲۵» (۱۳۸۷)، «خاتون» (۱۳۹۳) و «ساعت صفر» (۱۳۹۴) به نقش‌آفرینی پرداخته‌است.

۲۵- مهراوه شریفی نیا

تاریخ تولد : ۱۳۶۰

والدین : محمد رضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان

مهراوه شریفی‌نیا  متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و دختر محمد رضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان و خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون است، وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می‌باشد، شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد وساز تخصصی او پیانو می‌باشد و در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

۲۶- پندار اکبری

تاریخ تولد : ۱۳۶۱

والدین : عبدالرضا اکبری

پندار اکبری متولد ۱۴ آذر ۱۳۶۱ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است، وی فرزند اول عبدالرضا اکبری است.

۲۷- پوریا شکیبایی

والدین :خسرو شکیبایی و پروین کوشیار

پوریا شکیبایی متولد ۱۹ مرداد ۱۳۶۱ در تهران و فرزند  زنده یاد خسرو شکیبایی از همسر دومش یعنی پروین کوشیار است، وی یک خواهر ناتنی بنام پوپک دارد،  و چند وقتی است که وارد عرصه بازیگری شده است.

۲۸- گلشیفته فراهانی

تاریخ تولد : ۱۳۶۲

والدین : بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا

گلشیفته فراهانی با نام اصلی رهاورد فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهرِ کوچکترِ شقایق فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است.

گلشیفته فراهانی در ۱۹ تیر ۱۳۶۲ برابر با ۱۰ ژوئیه ۱۹۸۳ در تهران متولد شد و هنگامی که والدینش برای تهیهٔ شناسنامه او نام گلشیفته را ارائه کردند ادارهٔ مربوطه با این نام مخالفت کرد و به‌ناچار نام شناسنامه‌ای او با نام شناخته شده او تفاوت پیدا کرد.

وی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد و همچنین در فیلم‌های دیگری چون زمانه، بوتیک''، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخت و جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است، درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد.

۲۹- نورا هاشمی

والدین : مهدی هاشمی و گلاب آدینه

نورا هاشمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است و دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه و همسر سیاوش اسعدی کارگردان سینما است، وی در کنار پدر و مادری هنرمند رشد یافت و اولین بار فعالیت حرفه‌ای خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۱ با فیلم دوشیزه آغاز کرد و تا به امروز در شش فیلم سینمایی، یک سریال و دو نمایش ایفای نقش داشته‌است.

۳۰- السا فیروز آذر

والدین : خواهر زاده تهمینه میلانی

السا فیروزآذر متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۲ در تهران بازیگر و منشی صحنه، نویسنده سینما و تلویزیون کارگردان تئاتر  وخواهر زاده تهمینه میلانی کارگردان سینما است، او مدرک کارشناسی معماری خود را از دانشگاه غیرانتفاعی رویان نور و کارشناسی ارشدش در رشته ادبیات نمایشی را از دانشگاه غیرانتفاعی سوره اخذ کرده‌است.

وی از ۵ سالگی در سینما بازیگری را آغاز کرده و در ۸ سالگی در فیلم «کاکادو» اولین نقش اصلی اش را ایفا نمود و در ۱۸ سالگی فعالیت خود را در زمینهی بازیگری به‌طور جدی تر ادامه داد و سپس در سینما و پشت صحنه منشی صحنه و دستیار کارگردانی را در چند فیلم تجربه نمود.

فیروزآذر پس از ساختن چند فیلم کوتاه تجربی برای نخستین بار در ۳۵ سالگی در سال ۱۳۹۷ فیلم کوتاه «سکوت پرهیاهو» را ساخت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***