سردار حسینی گفت: کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند.

نحوه پرداخت بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگی
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار حسینی گفت: کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند.

سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره بیمه شخص ثالث خودروها اظهار کرد: در قانون بیمه شخص ثالث تعریف شده است، خودروهایی که ارزش آن‌ها از نصف دیه یک انسان کمتر باشد در دسته خودروهای متعارف قرار می‌گیرد و خودروهایی که قیمت آن‌ها بیشتر از نصف دیه یک انسان باشد جزو خودروهای غیر متعارف محسوب میشود.

سردار حسینی درباره نحوه پرداخت خسارت توضیح داد: در حال حاضر با احتساب دیه ۶۴۰ میلیون تومانی یک انسان بالغ خودرویی که ۳۲۰ میلیون قیمت دارد جزو خودروهای متعارف قرار میگیرد و پرداخت خسارت برای این خودرو که در یک تصادف غیر مقصر باشد یعنی بیمه شخص ثالث طرف مقابل باید خسارت را پرداخت کند به صورت کامل می‌توان میزان خسارت را از بیمه دریافت کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا در خودروهای غیر متعارف نیز گفت: خودروی غیر متعارف برابر قانون بیمه شخص ثالث باید بیمه بدنه هم داشته باشد. اگر یک خودروی غیر متعارف در یک تصادف غیر مقصر بود و خسارت به وجود آمده بیشتر از پوشش بیمه‌ای خودروی مقصر بود، تنها مبلغی که از بیمه مقصر به خودروی غیر متعارف تعلق می‌گیرد سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث فرد مقصر است و مابقی خسارت توسط خود بیمه بدنه خودروی غیر متعارف تامین و پرداخت می‌شود.

سردار حسینی در پایان به دارندگان خودرو غیر متعارف توصیه کرد: پس کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند تا در تصادفات بتوانند بخشی از خسارت خودرو را بدون دریافت امتیاز منفی از شرکت بیمه، دریافت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید