به گزارش سلام نو، "موقعیت مهدی" ظاهرا نسخه سینمایی یک سریال است ولی چه در داستان پردازی و چه در بازنمایی بصری سوژه، استانداردهایی کاملا سینمایی دارد.
"موقعیت مهدی" از کارگردانی تا بازیگری و صحنه آرایی یکی از بهترین آثار جشنواره است و اگر هیات داوران سمت و سوی خاصی نگیرد یقینا "موقعیت مهدی" در رأس جوایز فجر است.
"موقعیت مهدی" در نقطه اوج خود که بازسازی دو عملیات خیبر و بدر است، بسیار زیرکانه و باهوش نشان میدهد. هادی حجازی فر با همراهی سیمافیلم و بنیاد روایت تلاش زیادی نموده فیلمی بسازد که برخی از حلقه های مفقوده زندگی برادران باکری را بازنمایی کند.
ورود فیلم به زندگی دو برادر از دریچه ارتباط هر یک با همسران خود،باعث میشود مخاطب از همان ابتدا با صداقت این دو برادر آشنا گردد.
"موقعیت مهدی" فیلمی درباره فرماندهان جنگ است ولی ابدا فیلم خشنی نیست و اتفاقا از یکطرف نماهای جنگ بسیار شاعرانه و در پرتو فیلمبرداری بایسته وحید ابراهیمی گرفته شده و از طرف دیگر همه جای جای فیلم پر شده از نوعی طنازی نمکین در تصویرسازی زندگی مهدی و حمید و رفقا.
بازیهای جاندار و مستندوار هادی حجازی فر و برادرش وحید و همچنین روح الله زمانی در "موقعیت مهدی"، کمک کرده به واقعگرایی بالای فیلم و در عین حال بازیگران فرعی نیز خیلی هارمونی کلی حاکم بر فیلم را رعایت کردهاند.
"موقعیت مهدی" یکی از بهترین های سینمای جنگ همه سالهای سینمای ایران است و امید که آغازگر مسیری باشد که در آینده باز هم از سوی بنیاد روایت و سیمافیلم، پیگیری گردد.
از همان اولین رونمایی "موقعیت مهدی" در جشنواره چهلم فیلم فجر میشد حدس زد که این فیلم یکی از متمایزترین آثار جشنواره خواهد شد.
نظر شما