فرهنگ و هنر: همجنس گرایی، جهالت و اسراف است. چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمی داند و به خلافی عمل می کند که حتی این کار را حیوان نمی کند بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت می کند.
گاهی بعضی از پیروان مکتب های مادی که گرفتار آلودگی هایی نظیر همجنس گرایی هستند، برای توجیه عملشان می گویند ما هیچ گونه منع پزشکی برای آن سراغ نداریم!
بخش عظیمی از دین مبین اسلام را فروع و درس های زندگی ساز آن تشکیل داده است و شکی نیست که بیشتر افراد جامعه، مجتهد و فقیه نیستند تا خود بتوانند احکام الهی را از منابع غنی آن به دست آورده، دیگران را نیز از باران رحمت احکام خداوندی بهره مند سازد و وظیفه تقلید از فقهای جامع الشرایط را در زمان غیبت کبری دارد.
همچنین احکامی که به همت سفیران نور از کلام نورانی الهی و سنت پرنور معصومین (ع) استخراج شده و در کتاب های فارسی و عربی در اختیار مقلدان و پیروان آنها قرار گرفته دربرگیرنده اصطلاحات خاص و لغات متناسب با هر بحث است که فهم آن را برای عموم مردم مشکل کرده است.
از طرفی چراها و پرسش های فراوانی در ارتباط با احکام مختلف مطرح است که پاسخ آنها در کتاب های گوناگون و به مناسبت بحث از آن موضوع مطرح شده که دسترسی توده مردم به آنها سخت است.
حجت الاسلام محمد وحیدی استاد حوزه علمیه قم در کتابی با عنوان «فلسفه و اسرار احکام» به بیان برخی از فلسفه احکام دین اسلام پرداخته است:
فلسفه تحریم همجنس گرایی
گرچه در دنیای غرب که آلودگی های جنسی فوق العاده زیاد است، این گونه زشتی ها مورد تنفر نیست و حتی شنیده می شود در بعضی از کشورها همانند انگلستان طبق قانونی که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته این موضوع جواز قانونی پیدا کرده! ولی شیوع این گونه زشتی ها هرگز از قبح آن نمی کاهد و مفاسد اخلاقی و روانی و اجتماعی آن در جای خود ثابت است.
گاهی بعضی از پیروان مکتب های مادی که این گونه آلودگی ها را دارند برای توجیه عملشان می گویند ما هیچ گونه منع طبی برای آن سراغ نداریم!
در کتاب های امور جنسی «هموسکسوآلیسم» (همجنس گرایی) به عنوان یکی از مهمترین انحراف ذکر شده است و هر گونه انحراف جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر می گذارد و تعادل او را بر هم می زند.
همجنس گرایی
جالب این که در روایات اسلامی در عبارتی کوتاه و پرمعنی اشاره به برخی از مفاسد آن شده است از جمله در روایتی از امام صادق (ع) می خوانیم که کسی از آن بزرگوار سؤال کرد:چرا خداوند لواط را حرام کرده است؟ فرمود:«اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زن ها بی نیاز (و نسبت به آنان بی میل) می شدند و این باعث قطع نسل انسان می شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعی جنس موافق و مخالف می گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار می آورد».
این مسأله تا به آن جا از دیدگاه اسلام زشت و ننگین است که در ابواب حدود اسلامی، حد آن بدون شک اعدام شمرده است و حتی برای کسانی که مراحل پایین تر همجنس گرایی را انجام می دهند مجازات های شدیدی ذکر شده، از جمله در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) می خوانیم:«من قبل غلاماً من شهوة الجمه الله یوم القیامه بلجام من نار»؛ کسی که پسری را از روی شهوت ببوسد، خداوند در قیامت لجامی بر دهان او می زند».
مجازات کسی که مرتکب چنین عملی شود از ۳۰ تا ۹۹ تازیانه ذکر شده است.
به هر حال شکی نیست که انحراف جنسی از خطرناک ترین انحرافاتی است که ممکن است در جوامع انسانی پیدا شود، چرا که سایه شوم خود را بر همه مسائل اخلاقی می افکند و انسان را به انحراف عاطفی می کشاند.
یکی دیگر از مجازات هایی را که اسلام برای چنین افرادی قائل شده آن است که ازدواج خواهر و مادر و دختر شخص مفعول بر فاعل حرام است، یعنی اگر چنین کاری قبل از ازدواج صورت گرفته شد این زنان برای او حرام ابدی می شوند.
آخرین نکته ای که در اینجا باید یادآور شویم این است که کشیده شدن افراد به این گونه انحراف جنسی علل بسیار مختلفی دارد و حتی گاهی طرز رفتار پدر و مادر با فرزندان خود، و یا عدم مراقبت از فرزندان همجنس و طرز معاشرت و خواب آنها با هم در خانه ممکن است از عوامل این آلودگی شود. گاهی ممکن است انحرافات اخلاقی دیگر سر از این انحراف بیرون آورد، حتی شوخی های بی مورد که گاهی در میان دختران و یا پسران نسبت به همجنسان خود می شود، می تواند انگیزه کشیده شدن به این انحراف باشد.
نظر شما