۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
کد خبر: 55386703

کیش یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید و سفر به آن از طریق کشتی تجربه‌ای است هیجان‌انگیز، به نظر شما هزینه سفر به کیش با کشتی چقدر است؟

هزینه سفر به کیش با کشتی

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه آزاد کیش به دلیل قرارگیری در استان زیبای هرمزگان و همسایگی با خلیج همیشه فارس از قشنگ‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران است و سالانه ۲ میلیون مسافر و گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب می‌کند. همین امر نشان‌دهنده این است که جزیره بی‌نظیر کیش پتانسیل پوشش دادن هر سلیقه و نیازی را دارد و در حال حاضر شاهد جاذبه‌های متعدد تفریحی و گردشگری در آن هستیم. این نقطه از ایران پر است از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی، تفریحات بی‌تکرار آبی و غیر آبی و همین‌طور مراکز خرید و هتل‌های عالی.

فصل سفر به کیش با کشتی

پیش از تخمین هزینه سفر به کیش با کشتی بهتر است از فصل مناسب برای رفتن به این جزیره منحصر به فرد اطلاعات کاملی به دست آورد، اینکه هر فصل در این منطقه چه ویژگی‌هایی دارد و آیا شرایط جوی در هزینه سفر تأثیرگذار است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ آن را به راحتی بیابیم. گفتنی است که کیش در دسته‌بندی اقلیمی در اقلیم گرم و مرطوب جای می‌گیرد و با توجه به ساعات آفتابی زیادی که نسبت به جزایر اطراف دارد دمای آن بین گرم و خیلی گرم در نوسان است و میزان میانگین رطوبت سالانه در آن به ۶۰ درصد می‌رسد.

با این تفاسیر جزیره کیش در در اوایل فصل بهار هوای مطلوب دارد و از اواسط آن رو به گرمی و شرجی بودن می‌رود و این روند گرم شدن و رطوبت بالا تا اواخر تابستان ادامه دارد. این در حالی است که در فصول سرد سال کیش دارای آب و هوای مطبوع‌تری نسبت به فصول گرم و میانگین بارندگی سالانه در زمستان‌های آن بیش از ۷۰ میلیمتر است. پس برای هزینه سفر به کیش با کشتی نیاز به داشتن دغدغه نیست و تنها ممکن است در فصل زمستان به دلیل شرایط آب‌وهوایی برای جابه‌جایی مقداری معطل شد.

هزینه سفر به کیش با کشتی

نحوه سفر به کیش با کشتی

لازمه رسیدن به کیش از طریق کشتی، رفتن به بندرعباس خوش‌منظر است و برای رفتن به بندرعباس می‌توان از هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کرد. بندر عباس تا جزیره کیش ۳۱۰ کیلومتر فاصله دریایی دارد و می‌توان با انتخاب یکی از ۳ بندر لنگه، چارک و آفتاب در این شهر به راحتی به کیش سفر کرد. برای انتخاب بندر مورد نظر بهتر است از فاصله هر یک از این بنادر تا کیش و مدت زمان این سفر دریایی بیشتر بدانیم، تا گزینشی معقول و رضایت‌بخش داشته باشیم.

فاصله بندر لنگه تا کیش ۹۳ کیلومتر و مدت زمان سفر دریایی با شناور حمل خودرو و مسافر ۴ ساعت، فاصله بندر چارک تا کیش ۳۲ کیلومتر و مدت زمان سفر ۲.۵ ساعت و فاصله بندر آفتاب تا کیش زیبا ۱۸ کیلومتر و مدت زمان رسیدن به جزیره ۱ ساعت است. در صورتیکه سفر دریایی با شناور مسافری طی شود مدت زمان رسیدن به کیش از هر یک از این بنادر حدودا به نصف می‌رسد. در حال حاضر شمای کلی از مسافت و زمان مورد نیاز برای سفر به کیش با کشتی به دست آمده است.

هزینه سفر به کیش با لندیگراف

بهتر است بدانیم هزینه سفر به کیش با کشتی هر سال متغیر است و در حال حاضر برای حمل خودرو و کاپوتاژ آن به کیش از بندر چارک و برگشت از کیش به این بندر مبلغی بالغ بر ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان باید در نظر گرفت البته لازم به ذکر است ۱۵ درصد از این مبلغ کسر می‌شود در صورتیکه از بندر آفتاب رفت و برگشت انجام پذیرد. توصیه می‌شود جابه‌جایی از طریق بندر چارک صورت پذیرد چرا که تعداد شناورهای این بندر بیشتر از تعداد شناورهای بندر آفتاب هستند.

هزینه سفر به کیش با کشتی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید