استان همدان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان روستای وراینه می‌باشد که در شهرستان نهاوند واقع شده است.

روستایی با ۱۶۰۰ نفر جمعیت در نهاوند

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای وراینه در فاصله ۱۵ کیلومتری از نهاوند، در استان همدان قرار دارد و با آب و هوای کوهستانی و طبیعت بکر و دوست‌داشتنی خود، یکی از مقاصد تفریحی و جاهای دیدنی نهاوند به شمار می‌رود. از جمله دیدنی‌های وراینه می‌توان به سراب گامسیاب و غار گامسیاب در فاصله پنج کیلومتری روستا و سراب گردو در فاصله دو کیلومتری روستا اشاره کرد. همچنین ارتفاعات گرین با حدود ۳۸۵۰ متر بلندی در ایام گوناگون میزبان کوهنوردان می‌شود. باغات میوه و چشم‌اندازهای روستایی نیز از دیگر دلایل محبوبیت وراینه در میان گردشگران است.

روستایی با ۱۶۰۰ نفر جمعیت در نهاوند

مسیر دسترسی

این روستا از توابع شهرستان نهاوند است که در ۱۵ کیلومتری این شهرستان و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

روستایی با ۱۶۰۰ نفر جمعیت در نهاوند

فرهنگ روستا

جمعیت این روستا در حدود ۱۶۰۰ نفر می باشد اهالی مومن ومتدین روستای وراینه تعداد ۴ شهید والامقام تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند شغل اهالی روستای وراینه کشاورزی دامداری و پرورش ماهی است کشاورزان این روستا برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود از سراب گاماسیاب استفاده می کنند آبیاری به صورت غرق آبی است حاصل تلاش کشاورزان این روستا گندم جو یونجه و شبدر و نخود است دامداری در روستای وراینه به صورت سنتی است و دامداران بیشتر به پرورش گوسفند مشغول هستند که نوع نژاد آنها از نوع مهربان می باشد پرورش ماهی از دیگر فعالیت‌های روستا ست که نقش چشم گیری دارد بهسازی فاز اول در روستای وراینه انجام شده و مقاوم سازی تا ۸۰ درصد صورت پذیرفته است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید