۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 55395402

فامنین یکی از شهرهای بسیار زیبای همدان است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر روستای نگارخاتون می‌باشد که به علت فعالیت‌های اقتصادی‌اش به ژاپن کوچک شهرت یافته است.

ژاپنی کوچک در دل فامنین

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای نگارخاتون از توابع شهرستان فامنین و از این شهرستان حدود ۴ کیلومتر فاصله دارد این روستا با شهرستان همدان ۵۵ کیلومترفاصله دارد در اینن روستا حدود ۲۱۰۰ نفر در قالب ۵۹۰ خانوار زندگی می کنند اهالی خوب و باصفای روستای نگارخاتون بیشتر به کار کشاورزی و دامداری و دامپروری مشغول هستند.

ژاپنی کوچک در دل فامنین

فعال عرصه اقتصادی

این روستا یکی از روستای با پتانسیل و فعال در عرصه اقتصاد است در روستای نگارخاتون حدود سیصد کارگاه تولیدی مشغول کار و تلاشند که در این کارگاه ها ادوات مختلف کشاورزی طراحی و ساخته می شود بحمدالله مردم این روستا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمت آب و برق و گاز برخوردارند فاز اول طرح به سازی در این روستا اجرایی شده و دانش آموزان باصفای این روستا هم در سه مقطع ابتدایی راهنمایی و دبیرستان تحصیل می کنند که هر کدام از آنها به مدارس دخترانه و پسرانه تقسیم می شود با توجه به اینکه این روستا فاصله زیادی با شهرستان فامنین ندارد و این روستا آب و هوای خیلی خوبی دارد از شما دعوت می کنیم حتمابه این روستا سر بزنید .

ژاپنی کوچک در دل فامنین

علت شهرت روستا

نگارخاتون روستایی فعال در عرصه اقتصادی است و به همین دلیل به ژاپن شهرت دارد . نگارخاتون صنعتی ترین روستای ایران شناخته شده است و علت این نامگذاری این است که این روستا سالانه ۵۰ میلیون قطعه ادوات کشاورزی تولید می‌کند و در این روستا در حدود ۷۰ کارگاه صنعتی وجود دارد و تقریبا بالغ بر ۲۰۰ نفر مشغول کار در این کارگاه ها هستند .

شغل اصلی مردمان باصفای این رشته کشاورزی ، دامداری و دامپروری است . در این روستا ۸۰ درصد زمین های کشاورزی از سیستم از طریق سیستم آبیاری بارانی آبیاری می شوند . نگارخاتون روستای صنعتی محسوب می‌شود و اغلب اهالی روستا مشغول تولید و صنعتگری هستند به همین دلیل این روستا به روستای بدون بیکار نیز معروف است ۹۰ درصد جوانان روستا در کارگاه ها مشغول به کارند و همین موضوع این روستا را از سایر روستاها متمایز کرده است .

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید