رئیس جمهور گفت: توجه به زن در جمهوری اسلامی بر اساس سنت نبوی و آموزه‌های پیامبراسلام است.

رئیسی: ما مدعی حقوق بشر هستیم / نگاه ایران به حقوق زن برگرفته از آموزه‌های پیامبر اسلام است

 به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،  رئیسی صبح امروز در نسیت با شرکت کنندگان در جشنوراه بین المللی رسانه خورشید طی سخنانی اظهار داشت: این نشست‌ها حتما می‌تواند در راستای همفکری و همکاری برای تمام کشورها و رسانه‌های آزاد و مستقل موثر باشد.

وی افزود: وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) جلوه همه خوبی‌های عالم است و به ما تاکید شده که در زندگی از ایشان پیروی کنیم. انسان‌ها به دنبال الگو هستند اما بهترین الگو برای چگونه زیستن زندگی پیامبر اسلام است.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه زن در دیدگاه پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد: زمانیکه به شخصیت حضرت صدیقه (س) که نمونه‌ای برای همه زنان و مردان عالم است توجه کنید، سیمای رعایت حقوق زن را در تربیت ایشان که توسط پیامبر صورت گرفته می‌بینید. از سوی دیگر رفتار پیامبر با همسرش حضرت خدیجه (س) و دخترشان حضرت فاطمه (س) و همه زنان آن دوران یک الگو است.

رئیسی تصریح کرد: توجه به زن در جمهوری اسلامی بر اساس سنت نبوی و آموزه‌های پیامبراسلام است. نگاه اسلامی به زن و حقوق زنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در نگاه حضرت امام و آرمان‌های انقلاب تبلور یافته است و به همین دلیل زنان نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب و جبهه مقاومت و همچنین در  عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، علمی، سیاسی و صحنه‌های ورزشی و همه عرصه‌ها ایفا کردند.
 

رئیس جمهور در نشست شرکت کنندگان در جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید: غرب، حقوق زن را به عنوان ابزار فشار آوردن به کشورهای مستقل استفاده می‌کنند.  غرب باید پاسخ دهد چرا حقوق بشر را نقض می‌کند

 آن‌ها طرفدار حقوق زن نیستند.

 طومار زیادی از نقض حقوق انسان و زنان در غرب وجود دارد. 

ما در جایگاه مدعی حقوق بشریم و غرب در جایگاه متهم قرار دارد و باید پاسخ دهد چرا حقوق بشر را نقض می‌کند.
 

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید