در این مطلب طرز تهیه زرشک پلو با گوشت چرخ کرده را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

دستور پخت زرشک پلو با گوشت چرخ کرده
به گزارش سلام نو، زرشک پلو با گوشت چرخ کرده یک غذای فوری، ولی در عین حال خوشمزه و ساده که می‌توانید برای مواقعی که عجله دارید این غذا را تهیه کنید. زرشک پلو با گوشت چرخ کرده را می‌توانید به صورت آبکش یا دمی تهیه کنید و مواد میانی را داخل برنج قرار دهید یا در انتها روی آن بریزید و به همراه کمی سیب زمینی سرخ کرده و سالاد میل کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با گوشت چرخ کرده سریع و آسان در چند مرحله

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید گوشت چرخ کرده را از فریزر خارج کنید تا یخ آن ذوب شود. برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید. زرشک را نیز بشورید و کمی خیس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بدون افزودن روغن داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن را اضافه کنید و سرخ کنید سپس سیر رنده شده را نیز اضافه کنید و بعد از این که عطر سیر بلند شد نوبت افزودن گوشت است.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه گوشن را با ادویه‌های گفته شده خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بعد زرشک را اضافه کنید و می‌توانید به دلخواه ۱ ق غذا خوری شکر نیز بزنید و در انتها را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود مواد میانی حاضر شده است.

مرحله چهارم: تهیه زرشک پلو با گوشت

در ادامه باید برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و کف روی برنج را بگیرید و آن را آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید سپس یک لایه برنج و کمی از مواد گوشتی زعفران دم کرده و همین طور ادامه دهید تا مواد و برنج تمام شوند سپس برنج را دم بگذارید و داخل دیس بکشید. نوش جان

منبع:پارسی دی

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید