کشتی یونانی با تاریخچه‌ای پربار پس از گذراندن عمرش در کشورهای مختلف و داشتن مالکان متفاوت، اکنون سال‌هاست در سواحل جزیره کیش سکنی گزیده است.

داستان کشتی یونانی معروف جزیره کیش

کشتی یونانی به‌گل‌نشسته در سواحل جزیره کیش، تاریخچه‌ای طولانی در دل دارد. این کشتی که اکنون جزو یکی از جاذبه‌های ماندگار جزیره کیش به‌حساب می‌آید، در زمانی یک کشتی بزرگ باربر نفتی بوده است. اما در تاریخ ۴ مردادماه ۱۳۴۵ کشتی یونانی معروف در سواحل خلیج‌فارس به گل نشست و خدمه‌ای که در آن مشغول به کار بودند، کشتی را ترک کردند.

تاریخچه ساخت و مالکان کشتی یونانی

شرکت ویلیام هامیلتون واقع در کشور اسکاتلند در سال ۱۹۴۳ میلادی (۱۳۲۲ شمسی) کشتی معروف یونانی را ساخت. اولین نامی که بر این کشتی نهاده شد امپایر ترومپت بود که توسط وزارت حمل‌ونقل جنگ لندن و پس از خرید کشتی بر آن گذاشته شد. امپایر ترومپت پس از دو سال به شرکت تی اند جی هریسون فروخته شد و یک ‌سال بعد، له مالکیت شرکت شرانت درآمد. نامی که این شرکت بر کشتی نهاد، نچرالیست بود. سال‌ها بعد شرکت لوید اند کو در خرمشهر، کشتی را خرید و آن را کوروش ایرانی نامید. این کشتی معروف مدتی نیز در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران بود. باوجود تمام تغییر مالکیت‌های کشتی از زمان ساخت، مالکان آن در هنگام به گل نشستن دو یونانی بودند. ازاین‌رو آخرین نامی که بر این کشتی نهاده شد، کشتی یونانی است.

چرا کشتی یونانی به گل نشست؟

شاید برای شما هم جالب باشد تا دلیل به گل نشستن این کشتی معروف را بدانید. داستان‌های متفاوتی در ارتباط با کشتی یونانی وجود دارد که برخی از آن‌ها روایت بومیان از این اتفاق است. برخی روایت کرده که ناخدای کشتی دلبسته دختری ایرانی شده و پس از مخالفت خانواده دختر، تصمیم می‌گیرند به یونان فرار کنند. در این موقع کشتی به‌گل‌نشسته و ناخدا و دختر به یکدیگر نمی‌رسند. داستان دیگر روایت می‌کند صاحب کشتی بدهکاری‌های فراروانی داشته است، به همین دلیل از عمد کشتی را خراب می‌کند تا هزینه جبران خسارت را از شرکت‌های بیمه دریافت کند.

دلیل اصلی به گل نشستن کشتی یونانی هنوز پیدا نشده است. اما دلیلی که منطقی‌تر به نظر می‌رسد، مه‌گرفتگی هوا و نبود فانوس دریایی است. جالب است بدانید ساکنان کشتی پس از ترک کردن کشتی به‌گل‌نشسته، آن را آتش زدند و هنوز آثار سوختگی بر این کشتی قابل مشاهده است.

داستان کشتی یونانی معروف جزیره کیش

جاذبه‌های کشتی یونانی و اطراف آن

با این‌که از به گل نشستن کشتی زمان زیادی می‌گذرد و آتش زدن آن توسط خدمه بسیاری از قسمت‌های کشتی را نابود کرده است، بااین‌حال هنوز زیبایی بقایای کشتی معروف یونانی بسیاری از مردم را جذب می‌کند. همچنین با وجود استقبال مردم از کشتی یونانی، اماکن تفریحی متعددی در اطراف آن احداث شده تا بهترین اوقات را برای گردشگران رفم بزند. در ادامه برخی از جاذبه‌های بازدید کردن از کشتی یونانی را معرفی می‌کنیم.

پارک ساحلی کشتی یونانی

پارکی در محوطه کشتی یونانی ایجاد شده است، به پارک ساحلی کشتی یونانی معروف است. در این پارک ساحلی خدمات و تفریحات متنوعی به گردشگران ارائه می‌شود. در پارک ساحلی کشتی یونانی می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و با گذر از مسیرهای مختلف، کشتی یونانی معروف را از همه زوایا تماشا کنید.

غروب آفتاب

یکی از محبوب‌ترین زمان از روز برای تماشای کشتی یونانی، در هنگام عصر و غروب آفتاب است. تماشای غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد که تا همیشه در ذهنتان ماندگار می‌شود.

داستان کشتی یونانی معروف جزیره کیش

شترسواری

در محوطه کشتی یونانی می‌توانید تجربه متفاوت شترسواری را نیز داشته باشید. شتربانان در پارک آماده کرایه دادن شترهای خود به گردشگران هستند. اگر اولین‌بار است که شتر سوار می‌شود، این مکان یکی از بهترین محوطه‌ها برای شترسواری است. همچنین شتربانان در طول مسیر حواسشان به شما هست، ازاین‌رو بدون نگرانی می‌توانید از منظره، نشسته بر شتر، لذت ببرید.

لازم به ذکر است که شنا یا غواصی در محوطه کشتی ممنوع است؛ بنابراین به دلایل ایمنی نمی‌توانید از بخش‌های داخلی کشتی بازدید کنید. برای تجربه غواصی یا شنا در دریای خلیج‌فارس، بهتر است از پارک‌های ساحلی دیگر بازدید کنید.

چگونه از کشتی یونانی معروف بازدید کنیم؟

برای بازدید از کشتی یونانی در سواحل جزیره کیش، در ابتدا بهتر است برنامه سفر خود به جزیره کیش را مشخص کنید. برای رزرو بلیط تهران کیش می‌توانید با کمک وب‌سایت سفرمارکت به جستوجوی بلیط هواپیما بپردازید.

سفرمارکت یک بازارگاه گسترده‌ی اینترنتی است که به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان ممکن، بهترین بلیط را پیدا کرده و با پرداخت کمترین هزینه آن را خریداری کنید. علاوه بر پشتیبانی همه‌روزه، مشاهده و مقایسه قیمت بلیط هواپیما از بین بیش از 44 آژانس گردشگری، سفرمارکت را منحصر به‌فرد کرده است. سپس باتوجه‌به زمان سفر خود و بودجه مالی، بلیط هواپیما و هتل خود را مشخص کرده و در موعد مقرر در جزیره کیش باشید. پس از رسیدن به هتل و کمی استراحت، تنها کافی است تاکسی یا خودرویی را به مقصد پارک ساحلی کشتی یونانی سوار شوید.

معرفی هتل‌های نزدیک به پارک ساحلی کشتی یونانی

اگر تمایل دارید هتلی که رزرو می‌کنید نزدیک به پارک ساحلی کشتی یونانی باشد، این بخش را از دست ندهید. در ادامه قصد داریم هتل‌های نزدیک به کشتی یونانی را با میزان مسافت آن‌ها تا این جاذبه تماشایی در جزیره کیش معرفی کنیم.

هتل ترنج کیش با فاصله ۶ کیلومتر: هتل ترنج کیش با فاصله ۶ کیلومتری از کشتی یونانی یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به این جاذبه است. هتل ترنج با داشتن اتاق‌هایی با کف شیشه‌ای بر روی آب، ‌یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جزیره کیش نیز به شمار می‌آید.

هتل اسپادانا کیش با فاصله ۱۲ کیلومترهتل اسپادانا که یکی از هتل‌های قدیمی و معروف جزیره کیش است، با فاصله ۱۲ کیلومتری از کشتی یونانی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک ساحلی کشتی یونانی به حساب می‌آید. این هتل ویلاهایی یک طبقه دارد.

هتل گامبرون کیش با فاصله ۱۴ کیلومتریهتل گامبرون کیش از کشتی یونانی ۱۴ کیلومتر فاصله دارد. این هتل یکی از هتل‌های لوکس جزیره کیش است که ۱۶۰ اتاق و سوئیت متنوع دارد. هتل گامبرون به دلیل واقع شدن در مرکز شهر، از دسترسی خوبی به سایر جاذبه‌ها نیز برخوردار است.

کلام آخر

کشتی یونانی با تاریخچه‌ای پربار پس از گذراندن عمرش در کشورهای مختلف و داشتن مالکان متفاوت، اکنون سال‌هاست در سواحل جزیره کیش سکنی گزیده است. این کشتی با زیبایی بی‌نظیرش یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای بازدید گردشگران بوده و هر شخصی پس از ورود به جزیره کیش، حداقل یک‌بار از آن بازدید می‌کند. در اطراف کشتی یونانی، پارک ساحلی با همین نام ایجاد شده است که در آن تفریحات متنوعی برای ثبت اوقات خوش با منظره کشتی یونانی، ارائه داده می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید