به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، قرار است رونمایی سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات و جریمه‌های رانندگی به زودی انجام بگیرد.

«هوش مصنوعی» به کمک «جریمه‌های رانندگی» می‌آید

به گزارش سلام نو، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هوشمندسازی در پلیس راهور اظهارکرد:‌ یکی از اولویت‌های اصلی فراجا توجه به موضوع هوشمندسازی است که این موضوع در تمام پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس راهور دنبال می‌شود و ما به دنبال این هستیم تا اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در تمامی بخش‌ها از اعمال جریمه تخلفات رانندگی گرفته تا ارائه خدمات پلیس راهور به شکل هوشمند و در کمترین‌زمان ممکن ارائه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز چندین اقدام را در دستورکار خود قرار دادیم، یکی از این موارد در حوزه ثبت جریمه تخلفات رانندگی است. به‌هرحال گرچه به شکل انگشت‌شمار، اما به‌هرحال ممکن است بنا به دلایل مختلف در تعدادی کمی از موارد تخلف رانندگی، پیامک‌های اشتباه برای رانندگان ارسال شده یا آنان به اشتباه جریمه شوند که جریمه اشتباه عمدتا مربوط به موارد دستکاری در ارقام پلاک از سوی برخی از رانندگان است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بنابر درخواست مردم و بازرسی‌های انجام شده و همچنین در راستای هوشمند سازی تجهیزات و خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور تصمیم گرفتیم تا برای حل این مشکل اقدام به راه‌اندازی سامانه هوشمندی کنیم که در آن با کمک هوش مصنوعی بتوان نسبت به رسیدگی به تخلفات رانندگی و پیامک‌های ارسال شده اقدام شود. حتی ما در این سامانه به دنبال آن هستیم که در موارد مخدوش کردن پلاک یا تغییر ارقام نیز بتوانیم با کمک همین سامانه ضمن آنکه از جریمه اشتباه جلوگیری می‌کنیم، خودروی متخلف را نیز شناسایی کنیم.

حسینی با بیان اینکه به‌زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد، گفت: این سامانه به مرور تکمیل و گزینه‌های هوشمند دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا با راه‌اندازی این سامانه شمار پیامک‌های اشتباه جرائم رانندگی به صفر خواهد رسید یا خیر نیز گفت:‌ قطعا هدف ما این است که شمار این پیامک‌ها و به‌طورکلی هر نوع خطایی به صفر برسد. اما با ایجاد سامانه بخشی هم برای ثبت اعتراض مردم در نظر گرفته خواهد شد. بدین صورت که اگر خودرویی به اشتباه جریمه شود، مالک خودرو بتواند به آدرس اینترنتی مشخصی مراجعه کرده و اعتراض خود را به همراه مستندات و مدارک موجود ثبت کند. در این شرایط دیگر نیازی به مراجعه به مراکز اجرائیات پلیس راهور نیست.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید