تنوع بالای کاغذ دیواری‌ قابل سفارش در فروشگاه منزل به‌قدری است که با هر سلیقه و نیازی که داشته باشید، دست خالی از آن خارج نمی‌شوید. در ادامه به برخی از انواع طرح‌های کاغذ دیواری موجود در فروشگاه منزل اشاره می‌کنیم.

دوراهی مهیج در انتخاب کاغذ دیواری ساده و کاغذ دیواری داماسک!

کاغذ دیواری داماسک را می‌توان به‌عنوان نمادی از شکوه و زیبایی در دکوراسیون داخلی به کار برد؛ چرا که این طرح ارتباطی عمیق با سبک کلاسیک دارد و انتخاب آن ترکیب منحصربه‌فردی را در محیط به وجود می‌آورد. از طرفی کاغذ دیواری‌ ساده هم یکی از همه‌پسندترین انواع دیوارپوش‌های موجود در بازار هستند که همیشه موردتوجه قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم در ابتدا کاغذ دیواری داماسک و مشخصاتش را بشناسیم و سپس بررسی کنیم کدام یک از دو نوعِ کاغذ دیواری داماسک یا ساده برای طراحی دکور هماهنگی بیشتری را ایجاد می‌کنند، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه و ریشه کاغذ دیواری داماسک

الگوی داماسک برای اولین‌بار حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد به‌عنوان یک تکنیک بافتنی برای لباس اشراف و اعضای خانواده سلطنتی چین استفاده می‌شد. این طرح که نام خود را از شهر دمشق به‌عنوان یک مقصد تجاری در مسیر جاده ابریشم گرفته است، در اواسط قرون‌وسطی شکوفا شد.

طرح داماسک در قرن چهاردهم وارد اروپا شد و فرانسویان اولین کسانی بودن از این طرح شرقی استقبال کردند. رفته‌رفته این طرح محبوبیت بیشتری پیدا کرد تا جایی که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز هم به‌عنوان طرحی پرطرف‌دار برای رومیزی،کاغذ دیواری و حتی پارچه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات اصلی کاغذ دیواری داماسک چیست؟

کاغذ دیواری داماسک

طرح کاغذ دیواری داماسک را می‌توان طرحی سنتی با رنگ‌ولعاب مشرق‌زمین دانست. اگرچه تاریخچه طرح داماسک به قرن‌ها پیش از میلاد باز می‌گردد، اما نمی‌توان به‌هیچ‌وجه آن را فرسوده یا ازمدافتاده دانست.

آنچه امروزه به‌عنوان مشخصه اصلی کاغذ دیواری داماسک در نظر گرفته می‌شود، طرح‌هایی با نقش گل، خطوط تمیز و الگوهای ریتم‌داری است که باب‌طبع بسیاری از خریداران کاغذ دیواری با سلایق مدرن و سنتی است. یکی از بهترین روش ها برای سفارش انواع طرح و مدل های کاغذ دیواری داماسک جدید، خرید کاغذ دیواری داماسک از سایت منزل است که قیمت بسیار ارزان و مناسبی دارد.

کاغذ دیواری داماسک در دکوراسیون سنتی و مدرن

بسیاری از افراد وقتی به کاغذ دیواری داماسک فکر می‌کنند، ناخودآگاه انگلستان ویکتوریایی، نوشیدن چای در یک عصر دل‌انگیز بهاری و لویی چهاردهم فرانسه را به خاطر می‌آورند. چنین تصوری ممکن است این گمان را به وجود آورد که کاغذ دیواری داماسک صرفا با منازلی با مبلمان لوکس و لوسترهای کریستالی جور در می‌آید.

در صورتی که به‌جرئت می‌توان گفت چنین تفکری چندان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ چون تنها به خرج دادن کمی ذوق و سلیقه لازم است تا بتوانید پیوندی تماشایی بین طرح گل‌دار داماسک و دکوراسیون مدرن ایجاد کنید.

در واقع اگر طرح کاغذ دیواری داماسک به‌جا و درست مورداستفاده قرار گیرد، می‌تواند مکمل طرح‌های مدرن دکوراسیون باشد و گرما و صمیمتی مثال‌زدنی را در فضا ایجاد کند. همچنین می‌توان گفت چه اهل طرح‌های کلاسیک و قدیمی برای چیدمان و تزیین منزل خود باشید و چه بخواهید آب‌وتاب بیشتری به دکوراسیون منزل خود بدهید، کاغذ دیواری داماسک انتخابی متفاوت، جذاب و جسورانه‌ محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون سنتی و مدرن

کاغذ دیواری ساده

نصب کاغذ دیواری‌های ساده نسبت به انتخاب کاغذ دیواری‌های داماسک، به‌عنوان دیوارپوش منزل یا شرکت انتخاب محتاطانه‌تری است، زیرا در این کاغذ دیواری‌های ساده معمولا طرح‌های اغراق شده و کلاسیک کمتر به چشم می‌خورد. همچنین در طراحی کاغذ دیواری ساده خطوط و طیف رنگی متنوع نقش پررنگی دارند و این نکته انعطاف استفاده از انواع ساده را راحت‌تر می‌کند.

به دلیل تنوع و انعطاف‌پذیری بالایی که کاغذ دیواری‌ ساده دارند، به‌راحتی و بدون هیچ ریسکی می‌توان از آن‌ها برای پوشش عیوب دیوار یا زیباتر کردن محیط بهره گرفت. یکی از ارزان ترین روش ها برای تهیه کاغذ دیواری ساده در انواع طرح و رنگ ها، خرید کاغذ دیواری ساده از سایت منزل است.

۳ نکته مهم در انتخاب و خرید کاغذ دیواری داماسک یا ساده

از جمله نکات مهمی که پیش از خرید کاغذ دیواری داماسک و یاده باید به آن توجه کنید، موارد زیر است:

  1. اندازه اتاق
  2. کاربرد اتاق
  3. طرح کاغذ دیواری

بررسی اندازه اتاق

  • بررسی سایز اتاق تا حد زیادی تعیین‌کننده این است که کدام یک از انواع کاغذ دیواری ساده یا کاغذ دیواری داماسک برای دکوراسیون مناسب است.
  • ذات نقلی اتاق‌های کوچک یا راهروهای باریک، با طرح‌های مینیمال و کاغذ دیواری ساده بیشتر جور در می‌آید، درحالی‌که طرح‌های شلوغ یا کاغذ دیواری‌های داماسک با طرح‌های پیچیده و تیره ممکن است احساس تنگنا در اتاق ایجاد کند.

بررسی عملکرد اتاق

نکته دوم بررسی کاربرد اتاق یا محیطی است که می‌خواهید بر دیوارهای آن کاغذ دیواری نصب کنید.

  • اتاق‌خواب

اتاق‌خواب به‌عنوان شخصی‌ترین بخش منزل بیش از سایر بخش‌های خانه باید ارمغان‌آور آرامش باشد. از طرفی اتاق‌خواب نماینده‌ی سلیقه شخصی شماست؛ بنابراین باتوجه‌به آنچه پیش‌تر در مورد ابعاد و نور فضا به آن اشاره شد طرحی را بر اساس علاقه خود انتخاب کنید.

  • اتاق نشیمن و پذیرایی

به دلیل اینکه اتاق نشیمن و پذیرایی فضایی بزرگ و دلبازتر دارد، دستتان برای انتخاب طرح‌های مختلف کاغذ دیواری داماسک بازتر است. اگر می‌خواهید یک فضای کلاسیک و منحصربه‌فرد به وجود بیاورید، نصب یک کاغذ دیواری داماسک با طرح مناسب انتظار شما را به‌درستی برآورده می‌کند.

برای این کار باید تعادل مناسبی را در هنگام چیدمان وسایل، دیوار آویزها، مبلمان، گلدان‌ها و سایر اجزای اتاق نشیمن در نظر بگیرید تا شلوغی بیش از حدی در فضا ایجاد نشود.

طرح کاغذ دیواری داماسک و ساده

طرح و مدل کاغذ دیواری ساده و شیک

در گام نهایی و زمانی که بر سر دوراهی برای خرید کاغذ دیواری داماسک یا کاغذ دیواری ساده قرار می‌گیرید، دقایقی کوتاه را به تصمیم‌گیری در مورد حال و هوای کلی اتاق اختصاص دهید. به این فکر کنید که آیا می‌خواهید سبکی همه‌پسند را انتخاب کنید که باسلیقه همه تطابق داشته باشد یا تصمیم دارید ترکیبی را انتخاب کنید که انعکاسی از شخصیت و روحیه شخصی شما باشد؟

سپس باتوجه‌به آنچه از مشخصات و تناسب دو نوع کاغذ دیواری ساده و داماسک گفتیم، بهترین سبک را برای پوشش دیوار انتخاب کنید.

فروشگاه منزل؛ مرجع خرید انواع کاغذ دیواری جدید و ارزان قیمت

اگر به دنبال یک بستر ویژه برای خرید انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌گردید، بهتر است همین حالا سری به وب‌سایت منزل بزنید. سایت منزل حاصل فعالیت گروهی از مجریان حرفه‌ای است که به طور اختصاصی در زمینه انواع مختلف کاغذ دیواری و پوسترهای دیواری فعالیت می‌کنند. برای خرید کاغذ دیواری از فروشگاه منزل می توانید به آدرس www.manzel.ir سر بزنید. رضایت مشتریان از خدمات این وب‌سایت در سطح بالایی قرار دارد که از برخی دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان خرید حضوری و آنلاین
  • ارسال رایگان به سراسر کشور
  • قیمت مناسب و تخفیف‌های زمان‌دار
  • تعهد و پشتیبانی قوی
  • امکان سفارش طرح‌های دلخواه و متنوع

تنوع بالای کاغذ دیواری‌ قابل سفارش در فروشگاه منزل به‌قدری است که با هر سلیقه و نیازی که داشته باشید، دست خالی از آن خارج نمی‌شوید. در ادامه به برخی از انواع طرح‌های کاغذ دیواری موجود در فروشگاه منزل اشاره می‌کنیم.

  • انواع پوستر دیواری؛ در طرح‌های طبیعت، سه بعدی، کودک، نقشه جهان، گل، قاصدک، برگ
  • انواع کاغذ دیواری؛ در طرح‌های پتینه، داماسک، گل‌دار، راه‌راه، هندسی، چوب، سنگ، بتن، آجر و...
  • کاغذ دیواری بر اساس نواحی مختلف اتاق؛ سقف، پشت تلویزیون، پذیرایی، اتاق‌خواب، اداری، کودک، پسرانه و دخترانه
  • کاغذ دیواری بر اساس کسب‌وکار؛ کافی‌شاپ، فست‌فود، آرایشگاه زنانه و مردانه، بدنسازی، آژانس هواپیمایی، چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، دفتر وکالت و...
  • کاغذ دیواری بر اساس رنگ؛ سفید، آبی، بنفش، چندرنگ، طوسی، طلایی، مشکی، کرم و...
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید