۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 55517698

سفر به دیلمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت بکر، تاریخ غنی و فرهنگ اصیل ایرانی است.

بهترین مسیر دسترسی به ییلاق دیلمان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است ایران، سرزمینی کهن با طبیعتی شگفت‌انگیز و تاریخی غنی، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران بوده است. در میان انبوه جاذبه‌های این سرزمین، استان گیلان با طبیعت بکر و سرسبز و یلاقات‌های خنک و کوهستانی، نگینی درخشان به شمار می‌رود. ییلاق دیلمان یا همان روستای دیلمان، به عنوان بهشت کوچک گیلان، مقصدی ایده‌آل برای عاشقان طبیعت و تاریخ است.

دیلمان، ییلاقی در قلب گیلان:

دیلمان در جنوب شهرستان سیاهکل و ۱۵ کیلومتری لاهیجان واقع شده است. این ییلاق زیبا با ارتفاعی بیش از ۲۰۰۰ متر، از مرتفع‌ترین ییلاقات ایران به شمار می‌رود. آب و هوای ییلاقی، چشمه‌های متعدد، چشم‌اندازهای سبز و قله‌های پربرف، دیلمان را به یکی از بکرترین و زیباترین نواحی شمال کشور تبدیل کرده است.

سفری به اعماق تاریخ:

اما دیلمان تنها به طبیعت زیبایش مشهور نیست. قدمت تاریخی این منطقه، آن را به یکی از توریستی‌ترین نواحی ایران تبدیل کرده است. آثار زندگی غارنشینی، ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی کشف شده در این ناحیه، نشان از حضور تمدن در دیلمان از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح دارد.

دیلمان و دیلمیان:

دیلمیان تا پیش از اسلام زرتشتی بودند و با مقاومت در برابر اعراب، از سرزمین خود محافظت می‌کردند. اولین مسلمانان دیلمان، علویان بودند که به دلیل مخالفت با عباسیان به این منطقه پناه آوردند و با ورود آنها، دیلمیان مسلمان شیعه شدند.

دیلمان همچنین خواستگاه سلسله دیلمیان، یکی از قدرتمندترین سلسله‌های ایران، است. دیلمیان با مقاومت در برابر عباسیان و شکست آنها، بخش‌هایی از عراق را نیز به تصرف خود درآوردند.

بهترین مسیر دسترسی به ییلاق دیلمان

علت نامگذاری:

نام دیلمان در زبان گیلکی دیلمون تلفظ می‌شود. برخی معتقدند این نام ترکیبی از دیل (مکان نگهداری دام)، ام (بلندی) و ان (پسوند مکان) است. با این اوصاف، دیلمان به معنای مکان بلندی است که در آن دامداری می‌کنند.

آب و هوای دیلمان:

دیلمان ییلاقی بسیار خنک و کوهستانی است و بهترین فصل بازدید از آن بهار و تابستان است. در بهار بارندگی در این منطقه وجود دارد، اما هوا فوق‌العاده است. با شروع تابستان بارندگی متوقف شده و هوا گرم می‌شود. در پاییز طبیعت دیلمان بسیار دیدنی است و زمستان این منطقه کوهستانی و برفی و بسیار سرد می‌شود.

نکاتی برای سفر به دیلمان:

  • بهترین زمان سفر: بهار و تابستان
  • نحوه دسترسی: از طریق جاده سیاهکل به دیلمان
  • اقامت: هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ویلاهای اجاره‌ای
  • جاذبه‌ها: طبیعت بکر، چشمه‌ها، آبشارها، غارها، قلعه‌ها، امامزاده‌ها، موزه‌ها و بازار
  • نکات ضروری: به همراه داشتن لباس گرم و مناسب، کرم ضد آفتاب، کلاه و بطری آب در طول سفر ضروری است.

بهترین مسیر دسترسی به ییلاق دیلمان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***