سبک‌های معاملاتی متفاوتی در بازارهای مالی وجود دارد. فرقی نمی‌کند هنگام معامله در بازارهای مالی جهانی از چه سبک تحلیلی استفاده می‌کنید؛ مراجعه به تقویم اقتصادی و بررسی کردن آن برای موفقیت هر استراتژی معاملاتی ضروری است.

بررسی دلایل اهمیت تقویم اقتصادی برای تریدرها

وقتی شما مرتباً خود را در جریان رویدادهای اقتصادی قرار دهید، می‌توانید با پایداری بیشتر به خوبی روند معاملاتی مؤثری را توسعه داده و ریسک معاملات خود را مدیریت کنید. به همین دلیل درک اهمیت تقویم اقتصادی برای تریدرها، عاملی مؤثر برای موفقیت در معاملات است. دسترسی به اطلاعات اقتصادی به‌روز برای تصمیم‌گیری آگاهانه و پیش‌بینی حرکت بازار حیاتی است. اینجاست که اهمیت تقویم اقتصادی برای تریدرها مشخص می‌شود. از طریق یک تقویم اقتصادی معتبر، مهم‌ترین رویدادهای مالی را می‌توان بررسی کرد.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

بازارهای مالی دائماً تحت تأثیر انتشار داده‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. انتشار این داده‌ها بر انتظارات، احساسات و رفتار شرکت‌کنندگان بازار مانند سرمایه‌گذاران، معامله‌گران، تحلیل‌گران و سیاست‌گذاران تأثیر می‌گذارد. داده‌های کلیدی اقتصادی مانند: تولید ناخالص داخلی، وضعیت اشتغال، تورم و مواردی از این قبیل می‌توانند اطلاعات و بینش‌هایی در مورد مسیر فعلی و آینده اقتصاد یک کشور ارائه دهد.

تقویم اقتصادی به تاریخ‌های برنامه‌ریزی‌شده انتشار اخبار یا رویدادهای مهمی اشاره دارد که بازارهای مالی از آن تاثیر می‌گیرند. سرمایه‌گذاران و تریدرهای بازار فارکس از تقویم اقتصادی برای تحلیل معاملات استفاده می‌کند که به آن تحلیل فاندامنتال می‌گویند. تقویم اقتصادی، برنامه سخنرانی‌های مهم بازیگران بازار، گزارش‌های اقتصادی و هر داده مهم مربوط به اقتصاد را به تریدرها ارائه می‌دهد. زیرا این اطلاعات به طور مستقیم بر روند جفت ارزها، شاخص‌های سهام، کالاها و اوراق قرضه تاثیر می‌گذارد. برخی از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی تقویم اقتصادی بازار فارکس عبارتند از:

  • تولید ناخالص داخلی (GDP)
  • نرخ بهره (Interest rate)
  • داده‌های اشتغال (Employment data)
  • تورم (Inflation)
  • سخنرانی فدرال رزرو (US Fed Chair Powell Speaks)

اهمیت اخبار و داده‌های اقتصادی در بازارهای مالی

شما به عنوان تریدر در بازارهای مالی بین‌المللی نظیر فارکس با دارایی‌هایی طرف هستید که تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف هستند و شما برای بررسی وضعیت اقتصادی کشورها نیاز به تحلیل اخبار و داده‌های اقتصاد آن‌ها دارید. کشورهای تاثیرگذار در هر دارایی متفاوت است به عنوان مثال در قیمت طلا یا جفت ارزهایی که یک طرف آن دلار است، سیاست‌های اقتصادی آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در روند این بازارها دارد. یا در بازار نفت و گاز، تصمیمات عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت دنیا تاثیرات جدی بر روند نفت و گاز دارد.

چرا بررسی تقویم اقتصادی برای تریدرها حیاتی است؟

همانطور که اشاره کردیم، رویدادهای اقتصادی اطلاعاتی هستند که تأثیرگذاری شدیدی بر قیمت‌ درایی‌ها را دارند. اهمیت تقویم اقتصادی و اطلاع از آن، به ویژه برای معامله‌گران کوتاه‌مدت، اهمیت بالایی دارد. اگر معامله‌گر تحلیل درستی در مورد ماهیت یک خبر و تاثیر آن بر روی بازار داشته باشد؛ نتیجه آن به احتمال زیاد معاملات سودمندی خواهد بود.

اگر در بازار فارکس معامله می‌کنید، برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت خود، باید رویدادهای بین‌المللی را در تقویم فارکس دنبال کنید و روز خود را با بررسی آن شروع کنید. تقویم اقتصادی همه اخبار و رویدادهای اقتصادی آینده را که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد به شما اطلاع می‌دهد.

در ادامه به سه عامل مهم می پردازیم که اهمیت تقویم اقتصادی را برای شما شفاف‌تر می‌کنند.

۱. استفاده از نوسانات و سیگنال‌ها

رویدادهای اقتصادی منبع نوسانات هستند و یک سیگنال کلی راجع به روند بازار به معامله‌گران می‌دهند. معامله‌گران باتجربه، نوسانات بازار را دوست دارند؛ زیرا فرصتی برای کسب سودهای بیشتر است. با این حال، نوسانات غیرمنتظره می‌تواند حتی استراتژی باتجربه‌ترین معامله‌گران را با چالش مواجه کند؛ از این رو جوانب احتیاط را از جمله مدیریت ریسک و سرمایه را در معاملات خود حتما رعایت کنید.

۲. تصمیم‌گیری آگاهانه

تقویم اقتصادی بینش دقیقی در مورد سلامت اقتصاد یک کشور ارائه می‌دهد. داده‌هایی مانند نرخ تورم، نرخ بیکاری و … اطلاعات خوبی درباره اقتصاد یک کشور به معامله‌گر می‌دهد. بررسی تقویم اقتصادی به تصمیم‌گیری آگاهانه معامله‌گران در مورد ارزها، شاخص‌های سهام، کالاها و اوراق قرضه کمک می‌کند.

۳. مدیریت ریسک

یکی از دلایل اهمیت تقویم اقتصادی برای تریدرها مدیریت ریسک است. گزارش‌های اقتصادی ممکن است منجر به نوسانات قابل‌توجهی در قیمت دارایی‌ها شود. معامله‌گران با توجه به تقویم اقتصادی، می‌توانند استراتژی‌ها و پوزیشن‌های معاملاتی خود را برای کاهش ریسک‌های احتمالی تنظیم کنند.

تقویم اقتصادی دلتا کالج

به صورت کلی، یک تقویم اقتصادی به معامله‌گران نشان می‌دهد که چه رویدادی در چه زمانی رخ خواهد داد. اعلام سیاست‌های پولی و مالی بیشترین تاثیر را بر روی بازار فارکس خواهد داشت. معامله‌گران از تقویم اقتصادی برای تحلیل فاندامنتال، برنامه‌ریزی معاملات خود و آگاهی از ریسک‌ یک رویداد بر روی معاملات خود استفاده می‌کنند.

حال که دلایل اهمیت تقویم اقتصادی برای تریدرها آشنا شدید؛ می‌دانید که پیگیری و بررسی یک تقویم اقتصادی برای موفقیت در معاملات فارکس ضروری است. از این رو، باید تقویمی را انتخاب کنید که رویدادهای اقتصادی مهم را جمع‌آوری کرده و به زبان فارسی به شما ارائه دهد. تقویم اقتصادی دلتاکالج بهترین رفرنس برای ترید فارسی زبانان است.

بررسی دلایل اهمیت تقویم اقتصادی برای تریدرها

تقویم اقتصادی دلتا کالج قابلیت‌های زیادی به شما ارائه می‌دهد، می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود این تقویم یک رویداد اقتصادی خاص را بهتر بررسی کنید. همچنین این تقویم به شما امکان فیلترکردن داده‌ها بر اساس اهمیت را نیز می‌دهد. بخش پیش‌بینی این تقویم به صورتی طراحی شده که براساس رویداد مورد انتظار، تحلیلی درباره تاثیر بالقوه آن‌ها بر روی بازار جهانی فارکس به شما ارائه دهد.

کلام آخر

از اهمیت اخبار و داده‌های اقتصادی در بازارهای مالی علی‌الخصوص فارکس آگاه باشید. حتی اگر سبک معاملاتی شما مبتنی بر تحلیل تکنیکال است، پیشنهاد می‌کنیم کمی تخصص خود را در تحلیل فاندامنتال نیز بالا ببرید تا به راحتی بتوانید از تقویم اقتصادی و تاثیر رویدادهای آن در بازار، بالاترین بهره را ببرید و سودمندی بیشتری را در روند معاملاتی خود تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***