زاکانیگفت: ۱۴ بسته آماده کرده‌ام تا در یک فرصت زمانی اندک گام‌های بزرگ برداریم.

زاکانی: ایران را به ابرقدرت بین‌المللی تبدیل می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: زاکانی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یک هسته مرکزی فکری منسجم برگفته از مکتب امامین انقلاب و یک بسته تحولی برای این‌که پیشرفت ایجاد کند و مشکلات مردم را نیز برطرف سازد لازم داریم تا نقش ایران به یک قدرت منطقه‌ای و ابرقدرت بین‌المللی بدل شود که امکانات آن نیز فراهم است.

علیرضا زاکانی چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با بیان این‌که «ما امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش برای خدمت به مردم و آبادانی کشور را داریم»، اظهار کرد: در این مدت تجارب خوب و موفقی داشتیم و ناکامی‌های هم تجربه کردیم. در مرور این مسیر به چارچوبی می‌رسیم که هم خیرات و برکات آن استفاده کنیم هم از تجارب تلخ درس بگیریم.

وی افزود: باید یک جامعیت و کارکرد بزرگ تحولی را در نظر داشته باشیم‌. ما قابلیت‌های فراوان داریم و با چالش‌هایی هم روبه‌رو هستیم. از جمله حوزه معیشت، مسکن، اشتغال و تفریح مردم. در کنار آن در کشور یک امکانات گسترده برای آبادانی و پیشرفت داریم که باید به جدیت به سمت عینیت‌بخشی برای آن‌ها برویم تا یک ایران قوی، پیشرفته و داری یک ایده پیشروانه در سطح جهانی داشته باشیم که هم الگوی دیگران برای تکثیر شود و هم یک تمدن اسلامی شکل دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما یک هسته مرکزی فکری منسجم برگفته از مکتب امامین انقلاب و یک بسته تحولی برای این‌که پیشرفت ایجاد کند و مشکلات مردم را نیز برطرف سازد لازم داریم تا نقش ایران به یک قدرت منطقه‌ای و ابرقدرت بین‌المللی بدل شود که امکانات آن نیز فراهم است.

وی افزود: برای این منظور ۱۴ بسته آماده کرده‌ام تا با یک کار چند مشکل رفع شود تا در یک فرصت زمانی اندک گام‌های بزرگ برداریم و این عقب‌افتادگی تاریخی که در دوران ستم‌شاهی ایجاد شده را برطرف سازیم.

زاکانی گفت: برخی باید محاکمه می‌شدند چگونه الان آزادانه عمل می‌کنند؟ باید پاسخ آن جنایت بزرگ در کرسنت که منابع مالی ملی را از میان برد بدهند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در بسته اول فقر مطلق قطعاً از ایران آن‌گونه محو می‌شود که نسبت به گذشته همه تعجب کنند که چرا چنین کاری صورت نگرفته است. این به بسته یارانه انرژی بازمی‌گردد.

وی افزود: بسته دوم هوشمندسازی و برقی‌سازی امور مردم است تا در حوزه خودرو و سوخت‌های فسیلی و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری شود.

زاکانی یادآور شد: بسته سوم مربوط به دامداری و کشاورزی است تا هم ثبات هم قیمت مناسب هم سود مناسب برای تولیدکننده و قیمت مناسب برای مصرف‌کننده ایجاد شود. این بسته مربوط به امنیت غذایی است اما عمل به آن مهم است که باید دنبال شود. این موضوع را در دیدار با کشاورزان و دامداران مطرح کردم که بسیار از آن استقبال شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بسته چهارم مربوط به سلامت مردم است. می‌خواهیم اگر مردم درد بیمارداری دارد، درد بی‌پولی نکشند و این هم در چهار سطح دنبال می‌شود و امکانات آن هم موجود است.

وی افزود: بسته پنجم مسکن و شهرسازی است که بخش بزرگی از سبد هزینه خانوار را در بر می‌گیرد. تفکری که امروز آمده تا دوبار کشور را دچار ارتجاع کند همان‌ کسانی هستند که به دنبال گران‌کردن تهران بودند تا مشکل ترافیک و آلودگی هوا را با مهاجرت مردم از این شهر جبران کنند.

زاکانی تاکید کرد: بسته ششم درباره مسائل بین‌الملل است و ما می‌خواهیم کشور را به جایگاهی برسانیم که تصویرسازی ایران را در دنیا تغییر دهیم و در کنار آن با افزایش عمق راهبردی، در سطح جهان از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در آن تحریم دیگر جز چند حرف بی‌خاصیت چیز دیگری نیست.

وی گفت: بسته هفتم مربوط به بانوان است که رسالت و ظرفیت حداکثری دارند که مغفول مانده است. رسالت زن در محوریت خانواده و فرزندپروری با رسالت و پرچمداری او در جامعه در امور علمی و دیگر موارد هیچ منافاتی ندارد و مقوم آن است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بسته هشتم ناظر به اصلاح حکمرانی و مدیریت در کشور است که ما معتقدیم مدیریت و دولت ملی باید تحقق یابد و در این زمینه باید همه قانون اساسی اجرا شود.

زاکانی تصریح کرد: مبارزه با فساد اقتصادی و تبعیض و رانت موضوع بسته نهم است که هم سابقه درخشان و هم ایده‌های بسیار خوبی داریم تا هم اموال به یغما رفته را بازگردانیم هم جلوی فساد را بگیریم.

وی یادآور شد: بسته دهم تربیت و آموزش است. برای ما مدرسه و دانشگاه و حوزه رکن رکین است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. اگر می‌خواهیم اقتصاد را پیشرفت دهیم آموزش نقش حداکثری در ایجاد راندمان و بهره‌وری دارد. معلم نباید جز شاگردپروری دغدغه دیگری داشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بسته یازدهم فرهنگ و هنر است تا افقی برای هنرمندان و فرهنگ‌دوستان ما باز شود تا آنچه شایسته آنان است و مبتنی بر فرهنگ و تمدن دینی و ملی ماست فراهم شود.

زاکانی گفت: بسته دوازدهم تثبیت ارز و جلوگیری از زمینه‌سازی آن برای اثرگذاری منفی بر زندگی مردم است که در نهایت به افزایش ارزش پول ملی هم خواهد رسید.

وی ادامه داد: بسته سیزدهم ارتقای زیرساخت حمل و نقل کشور و جاده و هوایی و ریل که از آخری از همه بیشتر اهمیت دارد. امنیت ما خدشه‌بردار نیست چون مبتنی بر سرمایه ملی ماست ولی می‌توان کاری کرد که کسی دیگر جرئت تهدید ما را نداشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: بسته چهاردهم و آخر نیز مربوط به نفت و گاز و انرژی است که می‌تواند به اعتلای هرچه بیشتر کشور کمک کند. تمدن و مکتب ما اسلام غنی است. رهبر ما بهترین است و مردم ما طلا هستند.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید